اخبار عمومی

مشاور آلیانز: بیت کوین زیر ۵ هزار دلار ارزش سرمایه گذاری دارد

محمد العریان، مشاور ارشد اقتصادی آلیانز (Allianz) بیان کرد اگر قیمت بیت کوین کمتر از ۵ هزار دلار شود، ارزش خرید و سرمایه گذاری خواهد داشت. العریان مقام ارشد و بیشرو بخش اقتصادی آلیانز می باشد. آلیانز براساس آمار، یکی از بزرگترین شرکت های بیمه دنیا و همچنین یکی از بزرگترین گروه های خدمات مالی است.

اگرچه العریان کاملا منتقد بیت کوین نیست اما اغلب در مورد ماهیت “حباب اقتصادی” این دارایی صحبت کرده است. این اقتصاددان در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که بیت کوین سه برابر ارزش واقعی خود می‌باشد.

این مقام که درحقیقت خدمات مالی سنتی ارائه می‌دهد، نسبت به دیدگاه های دیگر نسبتا متعادل تر است. جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان  بیت کوین را “کلاه برداری” خواند. با این حال امروزه حتی JP Morgan هم نظرات خود را در مورد ارز دیجیتال تغییر داده است.

رخداد “اصلاحیه کارآمد”

العریان معتقد است که کاهش شدید قیمت بیت‌کوین اتفاق قابل تاملی می‌باشد. این امر ممکن است به یک “اصلاحیه کارآمد” ختم شود؛ از ازدیاد غیرمنطقی آن جلوگیری کند و در نتیجه باعث جذب سرمایه گذاران شود. یا منجر به فروپاشی بیت کوین شده و آن را تبدیل به بزرگترین حباب تاریخ کند.

ظاهرا اقتصاددانان دست خود را رو کرده اند. “اصلاحیه کارآمد” نزدیک به مرحله ای است که حتی العریان هم معتقد است خرید کل سهام آن توجیه پذیر است. هرچند ممکن است نظریه حباب اقتصادی در فکر آنها نباشد.

وی می‌گوید تکنولوژی بلاک چین باقی خواهد ماند. هرچند بیت کوین بیش از آنکه به عنوان ارز باقی بماند، مانند طلا تبدیل به یک کالا خواهد شد. وی معتقد است که باید اساس و پایه ای به وجود بیاید که به واسطه آن، افرادی که به آینده بیت کوین باور دارند با یکدیگر مشورت کنند. بنابراین به نظر می رسد که محیط بازار کنونی، باید در پی یافتن اساس و پایه ای باشد که توجه العریان را به خود جلب کند.

در دنیای پر سرعت ارز دیجیتال ، حتی با وجود مشتاق ترین منتقدان در صنعت خدمات مالی، به راحتی می توان از تغییرات مثبت عقب ماند. هیئت رگولاتوری و شرکت های غول سرمایه گذاری معروفی هستند که همیشه قدم‌های محتاطانه‌ای برای هر کاری برمی دارند.

در کمتر از یک سال، اکثر بنگاه های دلالی و شرکت های مالی تغییر ۱۸۰ درجه ای را در نظرات خود ایجاده کرده اند و در حال پیوستن به جنبش های ارز دیجیتال می‌باشند. برای مثال گولدمن ساکس که در ابتدا مخالف جدی این صنعت بود، میزهای مبادلاتی (تریدینگ) برای ارزهای دیجیتالی راه اندازی کرده است.

علی رغم ریزش قیمت بیت کوین، این اصلاحیه ظاهرا تمایلات را در میان موسسات افزایش می دهد که معتقد بودند افزایش قیمت بیت کوین در اواخر 2017 نشان دهنده ارزش آن نمی‌باشد.

نظر شما چیست؟ آیا الان زمان مناسبی برای سرمایه گذاری روی بیت کوین است؟

 

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا