اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

فول نود Bitcoin ABC ناجی بیت کوین کش شد!

جامعه کریپتو انتظار یک جنگ شدید قدرت هش بین بیت کوین کش (BCH) و بیتکوین کش (SV) در تاریخ ۱۵ نوامبر داشت. اما بیتکوین کش (BCH) با یک پیروزی قاطع، برنده میدان شد.

شرکت bitcoin.com که تحت مالکیت راجر ور می‌باشد شاهد افزایش چشمگیر نرخ هش خود به مقدار ۴ اگزاهش شد و به آسانی تمام قدرت محاسباتی قبل از فورک سخت، بر روی شبکه بیت کوین کش را پشت سر گذاشت.

با وجود قدرت هش bitcoin.com و ViaBTC،فول نود Bitcoin ABC قادر به استخراج مقدار چشمگیری از بلاک ها پس از انجام فورک، استخراج ۳۲ بلاک بیشتر از فول نود Bitcoin SV بوده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

هارد فورک بیتکوین کشBCH هرگز به SV نباخت

گفته می‌شود فورک Bitcoin SV که محل استقرار کریگ استیون رایت و کالوین آیر میلیاردر می‌باشد، بیش از ۵۷ درصد قدرت هش شبکه بیتکوین کش قبل از فورک را به خود اختصاص داده بود و احتمال حمله ۵۱ درصد که توسط کریگ رایت بیان شده بود باعث شد تا سرمایه گذاران اعتماد خود را به روند کوتاه مدت BCH از دست بدهند.

به هر حال با شروع رقابت نرخ هش بین ABC و SV، کمتر از ۳۰ دقیقه کاملا مشهود بود که اکثریت قدرت هش متعلق به ABC بود.

قابل ذکر است که بیت مین تولید کننده ۱۵ میلیارد دلاری تجهیزات استخراج ارز دیجیتال و اپراتور استخر استخراج می‌باشد. ABC تنها با وجود قدرت محاسباتی ViaBTC و Bitcoin.com قادر بود تا از پروتکل خود در مقابل SV و تهدیدات کریگ رایت دفاع کند.

در تاریخ ۱۵ نوامبر، جیانگ ژوئر مدیرعامل BTC.TOP بیان کرد که بیت مین دارای هش ریت به میزان بیش از ۲۰ اگزاهش می‌باشد. این مقدار دو برابر هش ریت کریگ رایت و کالوین آیر است. وی در این مورد اذعان داشت:

استخرهای ماینینگ تحت بیت مین نظیر BTC.com و انت پول (Antpool) مجموعا دارای هش ریت ۱۵ اگزاهش می‌باشند. با وجود ViaBTC که بیت مین یکی از سهامداران و ذینفعان آن می‌باشد، این مقدار به ۲۰ اگزاهش می‌رسد.

علاوه بر این ژوئر طبق شایعات منتشر شده توضیح داد که بیش از ۹۰ هزار دستگاه که متعلق به بیت مین در شان جیانگ می باشد برای دفاع از ABC می توانست مورد استفاده قرار گیرد. وی توضیح داد:

در واقع شایعه ای بیان شد که بیت مین برای آماده شدن در این جنگ هش، ۹۰ هزار دستگاه ماینینگ در شین جیانگ دارد، اما تمام این صحبت ها شایعاتی بی معنی است. اگر بیت مین در حال استفاده از هش ریت BTC برای شروع جنگ هش می‌باشد، این موضوع بیانگر بقای قویترین ها خواهد بود.

بر اساس اختلاف فاحش قدرت محاسباتی بیت مین و کمپ SV، اگر بیت مین نیز قدرت هش خود را به سمت ABC روانه کند، کریگ رایت و کالوین آیر هیچ شانس مقاومت و ایستادگی در مقابل ABC ندارند.

انتقاد در خصوص SV

امین گان سیرر پروفسور دانشگاه کرنل توضیح داد که نتیجه جنگ بین ABC و SV ضرورت داشتن یک جامعه، چشم انداز، فناوری و سایر موارد لازم را نشان می‌دهد تا شبکه بلاک چین را به طور موفقیت آمیز عرضه و اداره کند. اما سیرر تاکید کرد که SV هیچ کدام از معیارهایی که منجر به ایجاد یک پروتکل بلاک چین مطمئن و مستحکم می‌شود را ندارد. وی گفت:

این نکته، پیام اصلی جنگ هش BCH می‌باشد. نمی‌توان صرفا فقط با داشتن پول یک تیم خوب جمع آوری کرد. برای جذب استعدادهای برتر، باید در کنار سایر موارد، فناوری هیجان انگیز و دارای چشم انداز داشته باشید که از نظر علمی نیز مورد تایید باشد. در حالی که BSV هیچ کدام از این معیارها را ندارد.

نظر شما در مورد بیت کوین کش و اتفاقات حول آن چیست؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
5 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا