مقالات عمومی

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ ۳۰۰۰۰ دلار یا ۵۰۰۰ دلار؟

امروز، تام لی، بنیان گذار شرکت Fundstrat تاکید کرد که تا ماه دسامبر قیمت بیت کوین به ۳۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید. اما، دیگر تحلیلگران و متخصصان این حوزه به اندازه تام لی در مورد روند کوتاه مدت بیت کوین، خوشبین نیستند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در ماه مه، آریتور هاس، مدیر عامل شرکت بیتمکس، اظهار داشت که کاهش قیمت بیت کوین باید تا ۵،۰۰۰ دلار پیش رود تا بتوان مطمئن شد که بازار به ایجاد یک حباب نمی رسد. 

این هفته مدیر عامل ShapeShift، اریک ورهیس و سرمایه گذار ارزهای دیجیتالی آنتونی پامپیلانو، که بیشتر به عنوان پامپ شناخته می شود، نظرات آرتور هاس را تایید کردند. به این معنی که بازار خرسی (کاهشی) بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است.

۵۰۰۰ دلار قبل از رسیدن به ۱۰۰۰۰ دلار

در برنامه کریپتو تریدر شبکه CNBC، به میزبانی ران نئونر، ورهیس بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم بزرگ تجارت دیجیتالی ShapeShift گفت:

من انتظار ندارم (بازار خرس) به زودی پایان یابد، اگر چه من فکر می کنم که نرخ سقوط به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور کلی در این حباب ها، پس از گذشت چند ماه از روند نزولی، شما برای مدت زمان کوتاهی در این محدوده قیمتی با ثبات روبرو می شوید…

هفته گذشته، محققان در Diar گزارش دادند که میزان بی ثباتی بیت کوین به کمتر از یک بازه زمانی ۱۴ ماهه کاهش یافته است، به طوری که این ارز دیجیتال ثبات ارزش خود را با قیمت ۶۰۰۰ دلار تا تاریخ ۶ اوت در حدود تنها ۳ هفته به نمایش گذاشت. همانطور که در ۸۰٪ افزایش قیمت ها قبلی در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ قابل رویت است، بیت کوین به طور سنتی قبل از شروع یک افزایش قیمت بزرگ و آغاز روند صعودی نیاز به یک دوره ثبات دارد.

از این رو، قیمت بیت کوین نشان دهنده ثبات در محدوده ۶،۳۰۰ تا ۶،۷۰۰ دلار در طول سه هفته گذشته بوده است که امری مثبت قلمداد می شود، اما این ارز دیجیتالی مهم و غالب بازار برای آغاز روند افزایشی آینده خود نیازمند ثباتی چندین ماهه است. با این حال، آنتونی پامپیلانو به میزان ورهیس و هایس خوشبین نیست، چرا که در آخرین خبرنامه خود نوشت که او کاهش قیمت بیت کوین را تا محدوده ۳۰۰۰ دلاری پیش از رسیدن به سطح مقاومت ۱۰،۰۰۰ دلار پیش بینی می کند.

داده های نهایی بدست آمده من را با چند نتیجه غیرمعمول روبرو کرد. یکی از قابل توجه ترین نتیایج این است که ما پیش از اینکه شاهد افزایش دوباره بیت کوین به ۱۰،۰۰۰ دلار باشیم احتمالا کاهش آن را تا حدود ۳۰۰۰ دلار خواهیم دید. اگر این درست باشد، بدان معنی است که ما هنوز ۵۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت.

برای بیت کوین در ماه دسامبر چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

بعضی تحلیلگران کاهش ارزش بیت کوین را به ۵۰۰۰ دلار، ۴۰۰۰ دلار و حتی ۳۰۰۰ دلار پیش از آغاز روند افزایشی این ارز دیجیتال پیش بینی می کنند. اما، اکثر تحلیلگران به این نکته توجه دارند که بیت کوین تا پایان ماه دسامبر به سطح مقاومت اصلی خود در محدوده ۱۰،۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلاری خواهد رسید.

پیش بینی های بسیاری از متخصصان و تحلیل گران در فضای ارزهای دیجیتالی به صورت منظم تغییر می کنند، زیرا دشوار است که حدس بزنید دقیقا بیت کوین به چه محدوده قیمتی سقوط و دوباره آغاز به افزایش خواهد کرد. برای پیش بینی روند آینده ارزش بیت کوین، مهم است که سرمایه گذاران به روند میان مدت این ارز دیجیتال نگاه کرده و معیارهای واقعی مانند حجم و تقاضای بازار را تجزیه و تحلیل کنند.

نظر شما چیست؟ شما برای ماه های آینده چه قیمتی را پیش بینی می‌کنید؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
4 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا