اخبار بیت کوین

آیا ۶۰۰۰ دلار قیمت همیشگی بیت کوین خواهد بود؟

در طی یازده روز گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده ۶۳۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار ثابت باقی مانده است و در تلاش است تا حرکت اصلی افزایش قیمت را آغاز کند.

حجم مبادلات بیت کوین در ۷۲ ساعت گذشته به میزان قابل توجهی از ۳.۶ میلیارد دلار به ۳.۱ میلیارد دلار در CoinMarketCap کاهش یافته است. کاهشی تقریبا بیست درصدی را در این سه روز تجربه کرده است.

از زمانی که سرمایه گذاران شروع به اجتناب از معمالات با ریسک بالا در یک بازه زمانی کرده اند، فعالیت تجاری و حجم مبادلات ارزهای دیجیتالی به طور کلی کاهش یافته است. از اوایل ماه آگوست، تقریبا به مدت سه ماه، بیت کوین رکورد بالایی از ثبات را به نمایش گذاشته است. لازم به ذکر است که این ارز دیجیتالی در طی چند ماه گذشته و حتی پس از اصلاحات سال ۲۰۱۴ کاهش قیمت و نوسانات شدید کاهشی را تجربه نکرده است.

بیت کوین در محدوده قیمت پایین تر یعنی نقطه پشتیبانی و مقاومت خود، تثبیت شده است. در گذشته، معامله گر مشهور پیتر برانت اظهار داشت که روند کوتاه مدت قیمت بیت کوین را می توان به عنوان یک رفتار کلاسیک قلمداد کرد که می تواند منجر به یک افزایش قیمت مهم کوتاه مدت شود.

با این حال، ویلی وو، تحلیلگر و اپراتور Woobull.com، اعلام کرد که بر اساس شاخص های فنی مختلف از جمله ضریب NVT ، بازار ارزهای دیجیتالی به احتما قوی در میانه راه یک بازار کاهشی طولانی مدت قرار دارد.

اگر شما به این نوع تحلیل ها علاقه مند هستید، پس ضریب NVT خود من می گوید ما هنوز در میانه یک بازار کاهشی هستیم.

 وو با اشاره به نمودار NVT منتشر شده در Woobull.com اضافه کرد که ارتباط بین حجم مبادلات شبکه و ارزش بازار بیت کوین می تواند به عنوان یک شاخص دقیق برای اندازه گیری عمق بازار کاهشی در حال حاضر مورد استفاده قرار بگیرد.

این نمودار NVT نشانگر رابطه تاریخی و محکم بین حجم مبادلات  و ارزش شبکه (ارزش بازار) بیت کوین است.  تمامی حرکات ثبت  شده در این نمودار سرنخ هایی است که  به ما نشان می دهد که در کدام نقطه از این بازار کاهشی قرار داریم. 

NVT-1024x578

اگر بازار ارزهای دیجیتالی در حقیقت در میانه یک بازار کاهشی طولانی مدت قرار داشته باشد، این بدان معنا نیست که یک کاهش شدید دیگری رخ خواهد داد. بیت کوین ممکن است که یک کاهش قابل توجه دیگری را در بلند مدت تجربه کند اما با توجه به میزان ثبات آن در طی سه ماه گذشته، کاهش کمتر از ۶،۰۰۰ دلار بسیار بعید به نظر می رسد.

انتظار می رود که قیمت بیت کوین به دلیل حجم پایین مبادلات در روزهای آینده در حدود ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار باقی مانده باشد. اما یک کاتالیزور بزرگ میتواند قیمت آن را تا ۶۸۰۰ دلار افزایش دهد که این خود نیازمند یک مقاومت اساسی است که بیت کوین از سپتامبر تا کنون نتوانسته چنین اتفاقی را امتحان کند.

نظر شما راجع به قیمت بیت کوین چیست؟ آیا تا پایان سال شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا