اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

سخنان سناتور آمریکایی در مورد بیت کوین!

اخیرا کمیته بانکداری، خانه سازی و روابط شهری مجلس ایالات متحده در صدد توجه به مباحث پیرامون اکوسیستم ارز دیجیتال، بیت کوین و فناوری بلاک چین برآمده است.

پیتر ون والکنبرگ رییس تحقیقات کوین سنتر (CoinCenter) درباره بیت کوین (BTC) و نیاز به پذیرش فناوری بلاک چین در صنایع مختلف صحبت کرد. وی بیان کرد که بیت کوین اولین دارایی دیجیتال جهان بود که به عنوان ارز مجازی پذیرفته شد. وی افزود:

بیت کوین بی نقص نیست. همان طور که ایمیل در زمان پیدایش خود در سال ۱۹۷۲ بی نقص نبود.

طبق سخنان والکنبرگ، بیت کوین نه بهترین شکل پول بود و نه به صورت جهانی پذیرفته شد، برای قیمت گذاری دارایی های دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و حتی ارزش با ثباتی نداشت. با این وجود بیت کوین هم چنان شکل مهمی از ارزش بود زیرا بدون واسطه های معتبر کار می‌کرد و همین امر، دستاورد چشمگیری در حوزه علوم رایانه ای می‌باشد.  والکنبرگ افزود:

این تازه شروع کار بیت کوین است. اگر بتوانیم زیرساخت پرداخت های خصوصی را جایگزین کنیم می‌توانیم سایر تعاملات شخصی را نیز در زندگی مردم جایگزین کنیم.

وی هم چنین درباره اهمیت بیشتر پذیرش بلاک‌ چین نسبت به سیستم های تعاونی، نیاز به ایجاد زیرساخت عمومی و ناکارآمدی چنین تعاونی هایی صحبت کرد.

والکنبرگ بیان کرد که تعداد معدودی از واسطه های تعاونی، زیرساخت های خصوصی خود را ارائه می‌کردند که در عین بزرگتر و قویتر شدن، ناکارآمدتر می‌شدند. وی افزود که حدود ۱۴۳ میلیون نفر در آمریکا که حدودا نصف جمعیت این کشور می‌شود تحت تاثیر چنین موضوعی بوده اند زیرا شماره امنیت اجتماعی (Social Security number) آن ها به دلیل نفوذپذیری امنیتی اکویفکس (Equifax) در دسترس هکرها قرار می‌گرفت. اکویفکس یک آژانس گزارش دهی اعتبار مشتریان می‌باشد.

وی سخنان خود را اینگونه ادامه داد که کارمندان فاسد سطح پایین ایندین بانک (Indian Bank) و بانک‌ ملی پنجاب (Punjab National Bank) به طور غیرمعتبر و کلاهبردارنه پیام های سوییفت (SWIFT) را صادر کرده اند. این امر منجر به یکی از بزرگترین سرقت های الکترونیکی تاریخ شد که طبق گزارشات، متهمان ۱.۸ میلیارد دلار سرقت کردند.

والکنبرگ هم چنین بیان‌ کرد که ماشین های فیزیکی که برای افزایش قابلیت های خود به اینترنت متصل بودند، به سرورهای واسطه های خصوصی معتبر اتصال داشتند. در چنین مواردی، احتمال بسیار زیادی در خصوص مواجهه با آسیب پذیری هایی وجود دارد که در سیستم هایی با یک نقطه ناکارآمد نهفته اند. وی افزود:

فرقی ندارد که آن نقطه ناکارآمد یک‌ تعاونی باشد یا دولت. مهم این است که چنین نقطه ناکارآمدی نباید وجود داشته باشد.

طبق سخنان وی، چنین نقاط مهمی حتی قبل از پیدایش اینترنت نیز وجود داشته است. هرچند اینترنت سعی در حذف نقاط ناکارآمد زیرساخت ارتباطات برآمد. به همین شکل، فناوری بلاک چین نیز می‌تواند واسطه ها را از پرداخت ها و زیرساخت اینترنت اشیا (IoT) حذف کند. وی افزود:

این فناوری کاملا آماده پاسخگویی به تمام مشکلات است. اما باید سیاست گذاری جدیدی داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که این ابداعات به نفع امنیت تمام مردم باشد.

نظر شما چیست؟ آیا بیت کوین و بلاک چین همانند اینترنت معایب خود را رفع می کنند؟

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا