مقالات عمومی

افزایش چشمگیر فروش استقراضی؛ همه نگاه ها به بیت کوین

بیت کوین پس از قرار گرفتن در مسیر نزولی در ماه قبل به دلیل به تعویق انداختن ETF توسط SEC از مرز ۷ هزار دلار گذشت. این موضوع چند روز پس از فروش استقراضی که اصطلاحا به آن Short می گویند، در بیتمکس رخ داد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بسیاری معتقدند بیتمکس که یکی از پلتفرم های اکسچنج بازرگانی بیت کوین می‌باشد، در عبور قیمت بیت کوین از ۶۵۰۰ دلار تاثیرگذار بوده است. حملات DDoS که منجر به نقدینگی فروش استقراضی خرید و فروش های چندین معامله کننده شد، در تاریخ ۲۲ آگوست رخ داد. این موضوع با افزایش قیمت بیت کوین از ۶۴۰۰ به ۶۷۰۰ دلار مصادف شد و باعث شد که کل جامعه ارز دیجیتال ادعا کند که این اکسچنج ارز دیجیتال در دستکاری قیمت دخیل می‌باشد.

در تاریخ دوم سپتامبر ، فروش استقراضی (Short) بیت کوین طی ۴ ساعت در بیتفینکس افزایش بسیار زیادی از ۲۲۰۵۰ به  ۳۳۲۷۶ داشتند.

شورت های بیتفینکس

فروشندگان استقراضی (Short) به معامله کنندگانی اشاره دارد که هنگامی که بازار ارز دیجیتال در مسیر نزولی قرار دارد سودآوری می‌کنند و در مقابل خریداران استقراضی (Long) قرار دارند. این خریداران هنگامی که قیمت ارز بالا است ارز دیجیتال قرض می‌کنند و هنگامی که قیمت پایین است آن را می‌فروشند، از این رو ارز دیجیتال را جایگزین کرده و از این راه سود کسب می‌کنند. این معامله کنندگان با اعمال محدودیت بر سفارش ارز دیجیتال مورد نظر می‌توانند آن را مجددا بخرند.

این نوع معامله می‌تواند خطرناک باشد زیرا بازار ارز دیجیتال نوسان شدیدی دارد. مواقعی وجود دارد که قیمت ارز دیجیتال بر خلاف وضعیت بازار با افزایش مواجه می‌شود. این موضوع پس از اینکه فروشندگان استقراضی (Short) دارایی های خود در بازار را نقد می‌کنند، رخ می‌دهد. هرچند به دلیل سازوکار نقدینگی، این فروشندگان فقط سود خود را از دست می‌دهند.

افزایش مبلغ اخیر فروش استقراضی (Short) می‌تواند به دلیل اخبار ارزش یک میلیارد دلاری بیت کوین متصل به حساب های سیلک رود باشد. این بیت کوین ها در حال انتقال به بایننس، بیت فینکس و بیتمکس می‌باشند. فروشندگان استقراضی (Short) احتمالا انتظار دارند که این کوین ها طی چند روز آتی در بازار فروخته شوند.

یکی از کاربران بیتمکس گفت:

هرگز چنین خشمی در خصوص پست های مربوط به افزایش قیمت ندیده ام. این موضوع را می‌پسندم. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ هزار بیت کوین به شورت های مارجین اضافه شده است.  قیمت تمام آن ها نیز زیر ۷۳۰۰ دلار است.

کاربرانی در توییتر بیان کردند:

این باید همان لحظه تاثیرگذار در افزایش قیمت باشد. قیمت باید به ۷۸۰۰ دلار برسد در غیر این صورت به نظرم قیمت آن به ۵۸۰۰ و یا حتی کمتر کاهش یابد.

خشم و منفی بافی در کار معامله کنندگان تاثیری ندارد. اگرچه من تمایل به روند نزولی دارم اما از پست های شما خشمگین نمی‌شوم. من این پست ها را به عنوان نگرشی جایگزین، واکنش خوبی می‌دانم.

این موضوع عادی است. شما موارد مختلف را سروسامان می‌دهید. شورت ها برنده خواهند شد. در آینده نزدیک درخواست کمک خواهید کرد.

طبق گزارش CoinMarketCap ، بیت کوین سهم ۵۳.۱ درصدی از کل بازار ارز دیجیتال را در اختیار دارد و طی هفته گذشته قیمت آن بیش از ۷ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا