اخبار بیت کویناخبار عمومی

بیت کوین به ۸۰۰۰ دلار رسید؛ خبر ETF یا بازی نهنگ‌ها؟

بیت کوین امروز به قیمت ۸۰۰۰ دلار رسید. اولین ارز دیجیتال بازار کریپتوکارنسی، از اواسط ماه می یک روند نزولی را پیش گرفت و امروز بعد از گذشت حدود دو ماه و نیم به این مقدار رسید. البته شروع روند صعودی بیت کوین از چند روز پیش آغاز شد. اتفاقی که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی آن را نکرده بودند. بزرگان این بازار احتمال می دادند که بیت کوین به زیر ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید و بعد روند صعودی خود را شروع خواهد کرد. چرخه ای که در سال های پیش هم شاهد آن بودیم، یک روند صعودی در نیمه دوم سال. اما حالا برای بسیاری این سوال پیش آمده که آیا این افزایش قیمت، گذر از بازار خرسی و رسیدن به ۲۰۰۰۰ دلار یا بیشتر است؟

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بازی نهنگ‌ها یا ETF؟

روز گذشته اخباری مبنی بر ایجاد صندوق‌های ETF برای بیت کوین منتشر شد. ETF نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک است که شما از طریق آن میتوانید سهام، اوراق یا هر ارزش دیگری را بدون وارد شدن به جزئیات هر بازار خریداری کنید و هر زمان که لازم باشد آن را بفروشید. سازمان بورس آمریکا (SEC) و هیئت بورس شیکاگو اعلام کردند که احتمال اینکه ETF بیت کوین را تایید کند زیاد است. این اتفاق زمانیکه برای طلا افتاد باعث رشد بی سابقه قیمت آن در بازار شد. علاوه بر این، خبر ETF با خبر نشست G۲۰ همزمان شد. نشستی که امسال هم اعلام کرد بازار ارزهای دیجیتال نگرانی برای ثبات مالی جهانی ندارد و تصمیم دارند تا نظارتی هوشیار بر این حوزه داشته باشند.

تایید ETF برای بیت کوین که احتمالا در ۱۹ مرداد نهایی خواهد شد و خلاصه نشست G۲۰ مبنی بر عدم فشار روی این بازار، هجوم زیاد کاربران به این بازار را باعث شده است.

از نگاهی دیگر در طی این سالها معمولا با افزایش قیمت بیت کوین، ارزش کل بازار و آلتکوین‌های دیگر هم افزایش می‌یافت. اما طبق آمار کوین مارکت کپ، بیت کوین روند صعودی و تقریبا همه آلتکوین‌های دیگر همچنان روند نزولی داشته‌اند. آیا ممکن است صعود تنهایی بیت کوین کار یک یا چند نهنگ بازار باشد؟ ممکن است این افزایش قیمت فقط برای دادن یک شک به بازار و ایجاد فضای FOMO باشد؟

نظر شما چیست؟ آیا بیت کوین به ۲۰۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ یا به زودی به روند نزولی و خرسی خود باز خواهد گشت؟

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا