اخبار بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد؟!

اگر رویدادهای گذشته را به عنوان راهنما در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که بیت کوین می تواند در مدت زمانی کوتاه خود را برای آغاز یک بازار افزایشی بازسازی کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

پس از کاهش ۱۰ درصدی در روز چهارشنبه، بیت کوین در روز پنج شنبه به کمترین قیمت خود در سال ۲۰۱۸ یعنی ۵,۱۸۸ دلار کاهش یافت.

در نمودار پیش رو شاهد نوسان قیمت روزانه بیت کوین خواهیم بود که نشانگر عدم ثبات و همچنین عدم اطمینان کاربران در بازار است. این نکته که فروش یکجا و ارزان اخیر به دلیل نوسان قیمت است نشان می‌دهد که تردید و دودلی بین فروشندگان غالب شده است و می‌توان آن را به عنوان نشانه ای از کلافگی حاصل از بازار نزولی در نظر گرفت.

با این حال، قابل توجه است که در طول سال ۲۰۱۸، بیت کوین شاهد روندهای افزایشی در جهت اصلاح موقعیت پیش آمده بود.

نمودار بیتکوین

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود، در تاریخ ۶ فوریه در بازار ارز دیجیتال تردید به وجود آمد و طی دو هفته بعد از آن قیمت بیت کوین افزایش یافت و به ۱۱۷۰۰ دلار رسید.

به همین ترتیب، پس از شرایط نامطمئن ۵ آوریل نیز قیمت این ارز افزایش یافت و به ۹۹۰۰ دلار رسید. این روند در ماه های ژوئن و آگوست نیز تکرار شد. قابل ذکر است که شاخص RSI در هر کدام از این مقاطع، فروش بیش از حد را گزارش می‌دهد. به علاوه حداقل قیمت این شرایط نامطمئن در روزهای آتی وجود ندارد.

نمودار بیتکوین (1)

نمودار بالا نشان می دهد:

  • بیت کوین روز گذشته شرایط نامطمئنی را ایجاد کرد.
  • شاخص RSI شرایط فروش بیش از حد را گزارش می‌کند.
  • در زمان تهیه این خبر، قیمت بیت کوین در صرافی کوین بیس ۵۵۴۰ دلار می‌باشد که نسبت به قیمت ۵۱۸۸ دلاری روز قبل، ۶ درصد افزایش داشته است.

بنابراین، این مرحله نشانگر آغاز یک روند افزایشی در جهت بازیابی و ثبات  قیمت ۵۷۷۷ دلار ماه ژوئن است.

با این حال اگر قیمت ها از قیمت ۵۱۸۸ دلاری روز گذشته کمتر شود، الگوهای قدیمی در این مورد صادق نمی‌باشند. کاهش قیمت به کمتر از این میزان نشانه ادامه یافتن روند فروش یکجا و ارزان خواهد بود.

مرور نهایی

  • با وجود آمار و ارقام نامطمئن در کنار فروش بیش از حد شاخص RSI طی ۴۸ ساعت گذشته، ممکن است قیمت بیت کوین را به ۶۰۰۰ دلار برگرداند.
  • چشم انداز کلی این است که در صورت باقی ماندن قیمت بیت کوین در کانال کمتر از ۶۰۰۰ دلار می‌تواند باعث ادامه بازار نزولی باشد.
  • قیمت امروز بیت کوین که بسیار به قیمت ۵۱۸۸ دلاری روز گذشته نزدیک است، فرضیه بازار نزولی کوتاه مدت را رد کرده و افت قیمت تا ۵۰۰۰ دلار را پیش بینی می‌کند.

در حال حاضر طبق آمار سایت coinmarketcap قیمت بیت کوین ۵,۵۲۱ دلار می‌باشد و باید منتظر بود و دید بازار چه عملکردی را برای افزایش قیمت ها اتخاذ خواهد کرد.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا