اخبار بیت کوینتحلیل اقتصادی

قیمت بیت کوین باید به ۲۱۳۰۰۰ دلار برسد تا جایگزین دلار شود!

حتی پس از برانگیختن بازار کاهشی که بیش از ۶۰ درصد از ارزش مهم ترین ارزهای دیجیتالی را از بین برده است، همچنان قیمت بیت کوین از منظر منتقدان بسیار بالاتر از دیگر ارزهای دیجیتالی در حال معامله است. با این وجود، اگر این ارز دیجیتالی امیدوار است جایگزین دلار آمریکا شود و یا حتی تبدیل به یک ابزار قابل قبول برای پرداختهای جهانی شود، هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

این امر بر اساس یک گزارش جدید از بانک سرمایه گذاری سوئیس UBS است که قیمت بیت کوین باید به مبلغ ۲۱۳،۰۰۰ دلار برسد تا جایگزین ۳.۶۳ تریلیون دلار در گردش باشد که معمولا به عنوان M۱ یا ” پول باریک” عرضه می‌شود. در حال حاضر، بیت کوین دارای گردش مالی معادل ۱۲۷ میلیارد دلار در بازار است که تقریبا به اندازه تامین منابع M۱ امارات متحده عربی و ترکیه است. این گزارش در مورد اینکه آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به M۱ دلار آمریکا برسد اذعان دارد که این دارایی در شکل فعلی آن نمی‌تواند به اندازه کافی برای جای دادن حجم دارایی کاربران جدید ظرفیت داشته باشد، کسانی که نیاز  است تا با حضور خود قیمت شش رقمی بیتکوین را توجیه کنند.

این بانک ظرفیت زنجیره معاملاتی بیت کوین را متهم می‌کند، او ادعا می‌کند که این شبکه به عنوان یک ابزار پرداخت قابل اعتماد بیش از حد ناپایدار و محدود است.

یافته های ما نشان می دهد که بیت کوین، در شکل فعلی آن، بیش از حد ناپایدار و محدود برای تبدیل به یک وسیله پرداختی قابل اعتماد برای معاملات جهانی است.

با این حال، این انتقاد تا حدودی عجیب و غریب است؛ زیرا یافتن کسی که بتواند بیت کوین را در ارزیابی کنونی اش جایگزینی برای دلار آمریکا بداند،دشوار است. در واقع، بسیاری از طرفداران بیت کوین به عنوان “طلا دیجیتال” به آن اشاره می‌کنند و معتقدند که حداقل برای آینده قابل پیش بینی، بیت کوین احتمالا پیش از دستیابی به توان انجام تراکنشهای امورات روزانه، در کنار ارز رایج به عنوان یک ذخیره ارزشی زیست خواهد کرد. در حال حاضر، این شبکه در لایه‌ی بلاک چین می‌تواند حداقل هفت تراکنش در ثانیه را انجام دهد. اما، در حالی که فعالیت های زنجیره ای بیت کوین ممکن است هرگز با توسعه دهندگان ویزا یا Alipay که در حال ساختن راه حل های لایه ی دوم مانند شبکه لایتنینگ هستند، مطابق شود. این لایه ی دوم برای انتقال معاملات و تراکنشها از بلاک چین اصلی و در عین حفظ امنیت آن طراحی شده است.

اگر چه هنوز  این تکنولوزی در مرحله تست است، شبکه لایتنینگ می‌تواند پرداخت ها را تقریبا بدون هزینه و با سرعت انجام دهد و هواداران اطمینان دارند که توسعه دهندگان مشکلات را در این نوآوری تکنولوژیکی طی ماهها و سالهای آینده برطرف می‌کنند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا