اخبار بلاکچیناخبار عمومی

دستگیری یکی از تبلیغ کنندگان صرافی بیت کانکت توسط FBI

پس از مشخص شدن شکست بیت کانکت (BitConnect) در ماه ژانویه سال جاری، مجریان قانون ایالات متحده مراقب افرادی هستند که با بیت کانکت در ارتباط بودند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در ویدیوی تازه ای که کالن پاول یا همان کریپتو کلاور (وی خود را کریپتو نومد معرفی می‌کند) در یوتیوب منتشر کرد، وی مدعی است که توسط اف‌بی‌آی دستگیر و تهدید شده و مورد بازجویی قرار گرفته است. وی هم چنین بیان کرد هنگامی که قصد ورود به ایالات متحده را داشت اف‌بی‌آی تمام پول و قطعات الکترونیکی او‌ را ضبط کرد.

اوایل امسال هنگامی که بیت کانکت تصمیم به خروج ناگهانی از بازار کریپتو گرفت، خبرهایی مبنی بر ورشکستگی این اکسچنج ارز دیجیتال به گوش می‌رسید. بیت کانکت بزرگترین کلاهبرداری بیت کوین تا به امروز بوده است که به عنوان یک ترفند پانزی (Ponzi) عمل می‌کرد. ترفند پانزی یک طرح کلاهبرداری سرمایه گذاری است که ادعا می‌کند بدون ریسک یا با ریسک کم سود زیادی کسب می‌کنند.

قبل از برملایی این نوع کلاهبرداری، تبلیغ کننده ها و بازاریاب های این شرکت در خرید و فروش توکن های ارز دیجیتال فعال بودند. هم چنین به شدت بیت کوین (BTC) را به عنوان گزینه سرمایه گذاری مثبت می‌دانستند.

طبق بررسی ها، بیت کانکت یک آدرس رسمی در انگلستان ثبت کرده بود و این آدرس فقط یک پوشش برای مخفی نگه داشتن معاملات بیشتر شرکت بود. در بیانیه رسمی صادر شده توسط بازرس ها بیان شد:

تبلیغ کنندگان به نرم افزار خاصی اشاره می‌کردند که نقاط بالا و پایین بیت کوین را برای خرید و فروش مشخص می‌کرد. تفاوت این نقاط در درآمدها بودند و شرکت قول سود ۳۶۵ درصدی سالانه و سود یک درصدی روزانه را داده است.

اخیرا خانه جدید پاول توجه مجریان قانون را به خود جلب کرده است. هرچند وی ادعا کرد که تمام اتهامات بی اساس می‌باشد. پاول در ویدیویی که منتشر کرد گفت:

تمام این موارد در آسیا می‌باشد. باید به هند بروید. به دنبال فرد اشتباهی می‌گردید.

پاول بیان می‌کند که ممکن است گذشته وی مزیتی در بازرسی ها باشد. وی گفت:

من گذشته قانونی دارم. آن ها هم می‌دانند. FBI با قابلیتی که دارد و اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد و چیزهایی که از من می‌تواند بدست آورد… آنها اطلاعات بسیار زیادی دارند که به من برمی گردد. گذشته من را می‌دانند.

وی افزود:

بنابراین الان می‌خواهم با FBI صحبت کنم و با آنها معامله کنم. امیدوارم پاسپورت من را مسدود نکنند و اجازه دهند کشور را ترک کنم. اگر بتوانم از کشور خارج شوم مدت بسیار زیادی بر نمی‌گردم.

به علاوه وی گفت هنگامی که از بازار کریپتو خارج شد دقیقا مانند گلن آکارو رییس بیت کانکت به دنبال گرفتن پاسپورت دوم است. پاول ادامه داد گلن این کار را کرد تا اگر پاسپورت آمریکایی اش با محدودیت مواجه شد بتواند به راحتی مسافرت کند و او هم می‌خواهد در آینده این کار را کند.

پاول هم چنین توضیح می‌دهد که با SEC تماسی نداشته است و به دنبال مشاور قانونی می‌باشد. وی اطمینان می‌دهد که با FBI همکاری خواهد کرد.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا