رمزارز در ایران

مسدودیت کاربران ایرانی این بار توسط بزرگترین اکسچنج کره جنوبی

Bithumb بزرگترین اکسچنج ارزهای رمزنگاری شده‌ی کره جنوبی به همراه UPbit تبادلات ارزهای دیجیتال را برای کاربران ایرانی و کره شمالی مسدود خواهند کرد. ایران، عراق، سریلانکا، کره شمالی و ۷ کشور دیگر که در حوزه قضایی و سیاسی ریسک بالایی دارند جز این کشورها قرار دارند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در حوالی ۲۸ می تیم Bithumb اعلام کرد که برای جلوگیری از استفاده‌ی کشورهای مذکور از زیرساخت و پلتفرم این اکسچنج، تصمیم گرفته است تمامی ۱۱ کشوری که در لیست NCCT می‌باشند را از فعالیت در این اکسچنج منع کند و دلیل این کار جلوگیری از فعالیت های جنایی و پولشویی اعلام کرد.

طولی نخواهد کشید که اکثر اکسچنج های ارزهای دیجیتال کره جنوبی، حساب های تمامی کاربران ۱۱ کشور ذکر شده را غیر فعال کنند و تاریخ اعلام شده برای این اقدام ۲۱ ژوئن خواهد بود و از پذیرش کاربران جدید این کشورها جلوگیری خواهد شد.

ممنوعیت کره جنوبی

فشار از سمت دولت

کشورهای عضو NCCT کشورهایی هستند که مشکوک به انجام فعالیت های پولشویی و فعالیت های مالی غیرقانونی می‌باشند که از اشکال مختلف پول برای تامین هزینه های غیرقانونی خود استفاده می‌کنند.

با ممنوعیت استفاده کاربران کشورهای NCCT و FATF که مورد بررسی قرار گرفته است، Bithumb می‌تواند هر گونه مناقشه بالقوه با مقامات مالی و دیگر تنظیم کننده های بین المللی را در رابطه با قابلیت استفاده از ارزهای رمزنگاری شده جهت پولشویی از بین ببرد.

طی یک اقدامی دیگر، تیم توسعه Bithumb به زودی از کاربران خارجی خود درخواست خواهد کرد که عملیات تایید توسط تلفن همراه را انجام دهند. این کار جهت اطمینان از عدم جعل اطلاعات شخصی و آدرس مسکونی است.

تیم  Bithumb به طور داوطلبانه سیاست های سختگیرانه ای را اعمال می‌کند و با مقامات مالی محلی همکاری می‌کند تا شفافیت بازار ارزهای رمزنگاری شده را افزایش دهد و از سرمایه گذاران محافظت کند. سخنگوی Bithumb گفت:

با توجه به اعمال سیاست های داوطلبانه، Bithumb استاندارد جهانی مبادلات ارزهای رمزنگاری شده را بهبود می‌بخشد.

تأثیر دولت ژاپن

در اوایل ماه جاری، قدیمی‌ترین و تاثیر گذارترین روزنامه ژاپن، Mainichi Shimbun، گزارش داد که صدها میلیون دلار پولشویی توسط یاکوزا، از طریق مونرو و دش و زدکش که از جمله ارزهای رمزنگاری شده با تراکنش های ناشناس می‌باشند، انجام شده است.

یاکوزا، در ژاپن، یکی از قدرتمندترین گروه های سازمان یافته در جهان با ۱۰۲,۵۶۰ عضو می‌باشد، که تاریخ پیچیده ای دارد و از قرن ۱۷ میلادی، با دولت و پلیس این کشور همکاری هایی دارد.

پولشویی

گزارش Mainichi موجب شد دولت ژاپن از اکسچنج های این کشور درخواست کند که ارزهای رمزنگاری شده ای مثل Monero، Zcash و Dash را از لیست معاملات خود حذف کرده و تبادلات آن ها را بسیار محدود کنند.

یک مقام رسمی به Mainichi گفت:

اینکه آیا هر اکسچنج مجازی که ثبت قانونی شده است اجازه استفاده از چنین ارزهایی را دارد یا خیر باید به طور جدی مورد بحث قرار گیرد. زیرا این یکی از راه های پولشویی است. به هر حال، من تعجب نکردم اگر قصد انجام کاری غیرقانونی را دارید، هر کس می‌داند که می‌توانید از سه ارز مشهور که تراکنش های ناشناس انجام می‌دهند، استفاده کنید.

FSA تاکید کرد که سایر اقتصادهای پیشرو در G۲۰ باید همکاری کنند تا از استفاده ارزهای رمزنگاری شده با تراکنش های ناشناس، بویژه برای پولشویی و استفاده‌ی گروه های جنایتکار، جلوگیری کنند.

تقریبا غیرممکن است که ژاپن بتواند به تنهایی مشکل را حل کند. حتی اگر تبادلات محدود به داخل کشور شود و یا نظارت بیشتری روی آنها صورت بگیرد، این اقدامات هنوز برای مقابله با پولشویی کافی نیست. بهتر است تمام اعضای گروه G۲۰ اقدامات مشابهی را جهت این پیشگیری انجام دهند.

ممنوعیت معاملات ارزهای رمزنگاری شده درکشورهای عضو NCCT مانند ایران و عراق نشان از چشم انداز بلندمدت Bithumb برای حفظ شایستگی و شفافیت در بازار ارزهای رمزنگاری شده دارد.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا