اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

بیت مین نهنگ بیت کوین کش؛ غول سخت افزار ماینینگ ۱ میلیون BCH دارد!

کمپانی معروف تولید کننده سخت افزارهای ماینینگ، بیت مین، بیشتر از ساتوشی ناکاموتو بیت کوین کش دارد که مقدار آن تا ماه مارس ۲۰۱۸ حدود یک میلیون می‌باشد که قیمت فعلی آن بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار و قیمت خرید آن حدود ۱ میلیون دلار بوده است.

اخبار فاش شده درباره IPO اخیر بیت مین اعلام می‌کند این شرکت تا تاریخ ۳۱ مارس به میزان ۹۳۱,۹۳۲ لایت کوین دارد که قیمت فعلی آن ۶۰ میلیون دلار می‌باشد. آنها حدود ۳۱۲,۴۲۴ کوین دش دارند که ارزش فعلی آن ۵۲ میلیون دلار می باشد اما قیمت خرید آنها حدود ۱۰۳ میلیون دلار است.

بیت کوین یکی از کمترین کوین هایی است که آنها دارند و مقدار آن ۲۲,۰۸۲ می باشد. قیمت فعلی آنها ۱۴۰ میلیون دلار است و قیمت خرید آنها ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. آنها تنها ۱,۰۹۷ کوین اتر دارند که کمتر از نیم میلیون دلار ارزش دارد و قیمت خرید آن حدود ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

سرمایه بیت مین

بیت کوین های بیت مین در دو سال گذشته کاهش یافته‌اند و در حال حاضر آدرس بیت کوین آنها نشان می‌دهد که تا تاریخ ۱۲ آگوست تنها ۶،۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۴۲ میلیون دلار دارند. بنابراین اطلاعات ذکر شده خیلی به روز نمی‌باشند. پس ما دقیقا نمی‌دانیم که میزان سرمایه آنها چقدر است اما به نظر می‌رسد که در همین حدود باشد.

احتمالا آنها تمام بیت کوین کش استخراج شده و مقدار  بیت کوین کش پرداخت شده برای محصولات سخت افزاری ASIC خود را نگه داشته اند و بیت کوین کش بیشتری با فیات و دیگر ارزهای دیجیتال خریده اند.

این امر باعث شده تا بیت مین ۶ درصد از کل بیت کوین کش عرضه شده را داشته باشد که آنها را تبدیل به بزرگترین دارنده بیت کوین کش می‌کند. آنها مشخصا لایت کوین و دش نیز استخراج می کنند اما به نظر می‌رسد آنها اصلا اتر استخراج نمی کنند.

ظاهرا بیت مین از بیت کوین به عنوان منبع اصلی پوشش هزینه استفاده می‌کند و از ماه دسامبر تا مارس حدود ۱۴ هزار از این ارز دیجیتال به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار را فروخته است.

به نظر می‌رسد آنها از ماه مارس ۱۶ هزار بیت کوین دیگر با قیمت فعلی ۲۰۰ میلیون دلار فروخته اند. با احتساب قیمت آن زمان این رقم به ۳۰۰ میلیون و حتی نیم میلیارد دلار میرسد.

حالا سوال اینجاست که چرا هم چنان در حال فروختن بیت کوین می‌باشند در حالی که وضعیت لایت کوین، دش و بیت کوین کش را مشخص نمی‌کنند، مخصوصا هنگامی که این طور به نظر می‌رسد هر سه این ارزهای دیجیتال براساس بیت کوین(BTC) قیمت گذاری شده‌اند. این یعنی کاهش قیمت بیت کوین می‌تواند تا حدی منجر به کاهش ارزش این کوین ها شود.

از طرف دیگر، اتر (ETH) حداقل تا ماه مارس شرایط متفاوتی دارد. بیت مین تجهیزات ASIC را تولید و خرید و فروش می کند. اتر اساسا با کارت گرافیک استخراج می‌شود. ASIC هایی نیز برای استخراج ETH وجود دارد ولی نسبت به کارت گرافیک درصد ناچیزی راندمان بیشتری دارند، در حالی که برای استخراج بیت کوین یا لایت کوین ASIC هایی وجود دارد که نسبت به کارت گرافیک ۵۰ برابر یا بیشتر راندمان دارند.

احتمالا به دلیل اینکه بیت مین تنها هزار تا اتر ETH دارد، این شرکت هیچ اتری استخراج نمی‌کند.

ممکن است شرایط از ماه مارس تاکنون تغییر کرده باشد اما آمار فوق ظاهرا نشان می‌دهد که بیت مین طی این مدت چه چیزی استخراج کرده است و اکثر آنها را به جز بیت کوین نگه داشته است.

سختی استخراج بیت کوین کش طی بعضی برهه ها بسیار کم بود، به طوری که بلاک ها در چند ثانیه استخراج می‌شدند در حالی که معمولا باید ۱۰ دقیقه طول بکشد.

به هر حال برای کسب یک میلیون بیت کوین کش این شرکت مجبور بود که تعداد زیادی بیت کوین کش بخرد، یا بیت کوین ها را به بیت کوین کش تبدیل کند و یا با فیات بسیاری بیت کوین کش را بخرد. زیرا از زمانی که بیت کوین کش در آگوست ۲۰۱۷ شبکه خود را ایجاد کرد، در مجموع فقط ۷۰۰ هزار بیت کوین کش استخراج شده است.

حتی اگر بیت مین تمام قدرت هش بیت کوین کش را داشت، باز هم مجبور به خرید ۳۰۰ هزار بیت کوین کش بود یا حداقل باید این مبلغ را از طریق هزینه های پرداختی مربوط به اسیک ها (ASICS) دریافت می‌کرد. از آن جایی که بعید است ۱۰۰ درصد هش ریت را داشته باشد، مشخص می‌شود که به طور احمقانه ای ریسک بزرگی در خصوص بیت کوین کش کرده اند.

این موضوع در آینده می‌تواند تغییر کند چرا که IPO آنها به زودی در هنک کنگ برگزار خواهد شد. آنها در ماه جولای از طریق IPO خود حدود یک میلیارد دلار بدست آوردند. بیت مین امیدوار است که با ارزش بازار ۴۰ میلیارد دلار، از طریق IPO مقدار ۱۵ میلیارد دلار بدست آورند. ارزش بازار آنها بالاتر از ارزش بازار اتر با ۳۲ میلیارد دلار و پایین تر از ارزش بازار بیت کوین با ۸۰ میلیارد دلار قرار می‌گیرد.

درآمد آن ها در سال جاری ظاهرا ۱۰ میلیارد دلار بود که ۲ میلیارد آن سود می‌باشد. این اعداد کلان نشان دهنده این است که فروش تجهیزات ASIC تا چه میزان می‌تواند سودآور باشد.

منبع
trustnodes

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا