رمزارز در ایران

امید برای باز شدن حساب ایرانی ها؛ صرافی بیترکس در مالت راه اندازی می‌شود

صرافی ارز دیجیتال بیترکس واقع در آمریکا، ماه آینده صرافی (اکسچنج) کریپتو در کشور مالت راه اندازی می‌کند. این صرافی بیان کرد که این پلتفرم جدید به آنها اجازه می‌دهد تا کوین ها را بسیار سریعتر لیست کنند و در چارچوب قانونی که توسط اتحادیه اروپا و دولت مالت ایجاد شده است، عمل می‌کند.

این صرافی به عنوان بخشی از برنامه های توسعه جهانی خود تایید کرد که شعبه ای در کشور مالت در اول اکتبر راه اندازی خواهد کرد. بیل شیهارا، مدیرعامل بیترکس در کنفراس توسعه دهندگان آپ‌بیت (Upbit) بیان کرد، ما در حال برنامه ریزی برای راه اندازی بیترکس در مالت هستیم، این امر به ما کمک می‌کند تا توکن ها را سریعتر لیست کنیم.

همچنین بیترکس با صرافی آپ‌بیت قرارداد همکاری دارد که اجازه می‌دهد دو صرافی لیستِ کوین و لیست سفارش مشابهی را به اشتراک بگذارند.

شیهارا توضیح داد که در مالت، فرایند لیست کردن بسیار آسانتر و سریعتر خواهد بود و همچنین برای لیست کردن، کارمزدی وجود نخواهد داشت.

بیترکس در حال حاضر شرکت تابعی در مالت راه اندازی کرده و همچنین شرکت وابسته ای با نام بیترکس بین المللی یا Bittrex International تاسیس کرده است تا تمام عملیات خارج از مرز خود را کنترل کند. این شرکت همچنین با اشاره به این که بیترکس مالت برای کار در چارچوب قانونی ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا و دولت مالتا طراحی شده است، در سایت خود نوشت:

هر دارایی دیجیتال موجود در بیترکس مالت، برای راه اندازی در شبکه بین المللی صرافی های شریک ما (مطابق با قوانین محلی آن) در دسترس خواهد بود.

مدیرعامل این صرافی بازگو کرد:

کار با دولت آمریکا برای ماندگار و سازگار باقی ماندن، دشوار است. پس برای ما خیلی سخت خواهد بود که دفاتری در سراسر دنیا و کشورهای مختلف باز کنیم.

وی اعلام کرد:

ما واقعا این فرم مشارکت را دوست داریم. اگر بتوانیم شرکای خوبی مانند دونامو (Dunamu) پیدا کنیم، آنها می توانند کارهای زیادی را با قوانین محلی و بانک ها انجام دهند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به آنها کمک کنیم تا مبادلات خود را بهتر انجام دهند.

شیهارا همچنین اعلام کرد، در رابطه با این همکاری بسیار خرسند می‌باشد و می‌خواهد هر ساله این مشارکت را از سر گیرد، و برنامه‌ای برای راه اندازی شعبه جداگانه بیترکس در کره ندارد.

بیترکس در ماه می ارائه معاملات دلار را آغاز کرد، اما در حال حاضر قصد ندارد دیگر ارزهای بی پشتوانه را اضافه کند. این شرکت همچنین اذعان داشت، قصد دارد ارزهای دیجیتالی بیشتری را که در برابر دلار آمریکا معامله می‌شوند، لیست کند. طبق سایت Coinmarketcap، بیترکس در حال حاضر ۲۸۷ کوین را داراست و آپ‌بیت دارای ۲۷۳ کوین است.


🔍 زير ذره بين ميهن بلاکچين

از آنجا که اکسچنج بیترکس بنا بر قوانین آمریکا حساب های ایرانیان را بسته بود، با توجه به این خبر می‌توان گفت هنگامی که بیترکس در مالت و تحت قوانین آنجا شروع به فعالیت کند روزنه امیدی وجود دارد که حساب های ایرانیان را از حالت مسدودی خارج کنند و یا فرصتی را قرار دهند که ایرانیان دارایی های خود را از بیترکس خارج کنند، البته تمامی این ها حدس و گمان است و با توجه به این خبر صرفا جنبه‌ی امیدواری دارد.

نظر شما چیست؟ آیا این اتفاق می‌تواند مسبب آزاد شدن اکانت های ایرانی در بیترکس شود؟

منبع
news.bitcoin

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا