مقالات عمومی

درگیری بین صرافی بیترکس و بیت کوین گلد (BTG)!

بیترکس یکی از بزرگترین اپراتورهای ارز دیجیتال جهان بیت کوین گلد را از لیست خود حذف کرد. این موضوع پس از اینکه سازمان بیت کوین گلد برای باقی ماندن در لیست بیترکس از پرداخت ۱۲,۳۷۲ بیت کوین گلد (BTG) سر باز زد، رخ داد.

این صرافی (اکسچنج) واقع در سیاتل از تیم بیت کوین گلد برای غفلت بر سر موضوع حمله ۵۱ درصدی در ماه می درخواست غرامت کرد. این حمله به هکرها اجازه داد تا بیش از ۳۸۸ هزار بیت کوین گلد سرقت کنند. ارزش این مقدار بیت کوین گلد در زمان حمله حدود ۱۸ میلیون دلار بود که از چند اپراتور نظیر HitBTC، بیت هامب، بایننس، بیتینکا، بیتفینکس و بیترکس سرقت شد.

تقاضای غرامت ۱۲,۳۷۲ بیت کوین گلد (BTG) توسط بیترکس

در ۱۹ ماه می ۲۰۱۸ صرافی آمریکایی ارز دیجیتال، بیترکس، به یک سری کلاهبردار اجازه داد تا ۱۲۳۷۱ بیت گولد را وارد صرافی کنند و بعد از پیاده کردن حمله ۵۱ درصد و دو بار خرج کردن، آنها را از صرافی خارج کردند. در نهایت هم این صرافی اعلام نکرد دقیقا چقدر پول از این صرافی خارج شده است.

طبق بیانیه بیت کوین گلد، بیترکس از آنها برای پوشش ضررهای تحمیل شده و به منظور به عهده گرفتن مسئولیت زنجیره آنها تقاضای ۱۲,۳۷۲  بیت کوین گلد کرد. رد این درخواست منجر به این امر شد که بیترکس به این تیم چنین اولتیماتومی دهد: ۶ هزار بیت کوین گلد (BTG) پرداخت کنید یا از لیست حذف خواهید شد. این تیم برای رشد و نگهداری اکوسیستم BTG اعطای وام بیت کوین گلد را پیشنهاد داد اما هیچ‌گونه مذاکره ای امکان پذیر نبود.

تیم بیت گلد بیان کرد:

با توجه به تاثیر بالقوه بر جامعه بیت کوین گلد، هیئت مدیره ما با دقت درخواست آن ها را در نظر گرفت اما به این نتیجه رسید که برای جبران ضررهای یک شرکت خصوصی که حاصل از شکست امنیت خود آنها می‌باشد، توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداریم. صندوق ما برای مخارج بلندمدت اجرا و اداره پروژه می‌باشد که در مقاله سفید و خط مشی شرکت بیان شده است.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا