اخبار بلاکچین

استقرار تکنولوژی بلاک چین؛ کاهش ۲۷ میلیارد دلاری هزینه‌ بازارهای مالی!

تحقیقات انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی جونیپر نشان می دهد که با استقرار تکنولوژی بلاک چین، موسسات مالی برای پس انداز بیش از ۲۷ میلیارد دلار در معاملات و تراکنش های برون مرزی قبل از پایان سال ۲۰۳۰ آماده می شوند. بر اساس معاملات درون زنجیره ای، هزینه ها بیش از ۱۱٪ کاهش خواهد یافت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

با توجه به گزارش موسسه جونیپر تحت عنوان “آینده بلاک چین: فرصت های کلیدی و استراتژی های توسعه ۲۰۱۸-۲۰۳۰“، بانک ها احتمالا متوجه کاهش هزینه های زیادی شامل عملیات خزانه داری و پذیرش خواهند شد.

با این حال، برخی از بخش های بانکی، پس انداز بیشتری نسبت به دیگر بخش‌ها می کنند. به عنوان مثال، با توجه به تطابق، خودکار سازی چک های پولشویی با استقرار بلاک چین، در عرض چند سال منجر به کاهش هزینه ها تا ۵۰٪ می شود.با این وجود، شرکت اطلاعات بازاریابی هشدار داد که با توجه به این که در ابتدا سیستم های قدیمی موازی با سرویس های مبتنی بر بلاک چین راه اندازی خواهند شد، کاهش هزینه ها فوری اتفاق نخواهد افتاد، بلکه چند سال طول می کشد تا تحقق یابد.

این گزارش همچنین اذعان دارد که علاوه بر بانکداری، سایر صنایع نیز از افزایش بهره وری بلاک چین بهره مند خواهند شد. این  بهره مندی شامل تجارت مواد غذایی نیز می شود، در حالی که انتظار می رود با استفاده از این تکنولوژی هزینه های غیر واقعی و متقلبانه در یک دوره دوازده ساله به نصف برسد. این گزارش با طرح پیش بینی شده توسط ارائه دهنده اطلاعات جهانی IHS Markit  همخوانی داشته و نشان می دهد که ارزش تجاری کسب و کار بلاک چین از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ تا رقم ۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۳۰ رشد خواهد کرد.

به طور مشخص، همانطور که موسسه تحقیقاتی جونیپر گزارش داد، IHS اشاره کرد که بخش مالی یکی از اصلی ترین بخشهایی است که از پتانسیل تغییرات تکنولوژی بلاک چین بیشترین مزایا را خواهد برد.

تحلیلگر ارشد بلاک چین در IHS Markit، دون تیت، در بیانیه ای گفت:

به سختی می توان روزی را یافت که در آن بیانیه ی جدیدی در مورد نحوه استفاده بانک ها و موسسات مالی از تکنولوژی بلاک چین برای دگرگونی بخش قابل توجهی از کسب و کار خود، وجود نداشته باشد. ، بازار مالی عمودی، بزرگترین و با ارزشترین بازار برای استفاده از بلاک چین است.

در کنار مسائل مربوط به تراکنش های برون مرزی، IHS Markit مشاهده کرد که مناطق دیگری در دنیای مالی که مزایای تکنولوژی توزیع شده را به دست خواهند آورد شامل مدیریت وثیقه، بازپرداخت دارایی، مشتقات، مديريت شکایت ها، شراکت های تجاری و پروسه پردازش ها می شود. با توجه به اندازه بزرگ برخی از بخش های مالی مختلف، ارزش کسب و کار بلاک چین بسیار زیاد خواهد بود.

به عنوان مثال، سرمایه کل بازارهای سهام جهان برابر با ۷۳ تریلیون دلار است، حتی صرفه جویی در هزینه های کوچک و افزایش بهره وری می تواند ارزش تجاری قابل توجهی را برای شرکت ها و صنایع که تصمیم به معرفی تکنولوژی بلاک چین دارند، به ارمغان بیاورد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا