اخبار بیت کوین

فورک وبسایت bitcoin.org راه اندازی شد!

طبق نوشته دیوید هاردینگ در توییتر، فورک سایت Bitcoin.org با نام btcinformation.org راه اندازی شده است. هاردینگ که بسیاری از ویژگی های بیت کوین را مستند کرده است، بیان کرد تبلیغات و پلاگین های شخص سوم موجود در Bitcoin.org در فورک جدید وبسایت حذف شده‌اند. در صفحه اطلاعیه btcinformation.org نیز بیان شد، ما احساس می کنیم که رویدادهای اخیر به بی طرفی Bitcoin.org آسیب می‌رسانند.

اقدامات یک جانبه

این بیانیه همچنین اعلام می کند که صاحبان و نگهداران Bitcoin.org اقدامات یک جانبه ای را اتخاذ کرده اند که ممکن است منافع جامعه بیت کوین را در نظر نگرفته باشند. علاوه بر این، مدیران Bitcoin.org بدون رضایت جامعه بزرگتر کریپتو عمل کرده اند که اطلاعیه ای بر سایت btcinformation.org این اعدا را ثابت می‌کند.

این اطلاعیه خاطر نشان کرد که با توجه به مدیریت بحث برانگیز Bitcoin.org، وبسایت btcinformation.org در حال حاضر قصد دارد یک منبع بی طرف در مورد منابع اطلاعاتی در مورد بیت کوین و نحوه استفاده از بیت کوین باشد. وبسایت فورک شده مانند وبسایت قبلی Bitcoin.org کاملا منبع باز خواهد بود. دیوید هاردینگ در توییتر خود اعلام کرد:

کمتر از دو ساعت از راه اندازی گذشته است و این وبسایت اولین انجمن روابط عمومی خود را در تشکیل داده که در حال اصلاح برخی از لینک های خراب داخل اسناد هستند.

این اطلاعیه شامل لینکی به کد منبع  btcinformation.org بود و اشاره می کرد وبسایت فورک شده طراحی مجددی از bitcoin.org است، پس این وبسایت از نسخه قبلی به صورت بصری متمایز است.

علاوه بر این وبسایت جدید، صفحات رویداد موجود در Bitcoin.org را حذف کرده است، آنها بیان کردند نه تنها نگهداری آنها دشوار بود بلکه بسیاری از رویدادهای غیر مرتبط با بیت کوین نیز ذکر شده است.

بدیهی است btcinformation.org لینکی به سایت Bitcoin Core ندارد در حالی که وبسایت Bitcoin.org لینک آن را دارد. سازندگان وبسایت جدید بیان کردند که Bitcoin Core یک پروژه مستقل است بنابراین در وبسایت به اشتراک گذاشته نمی‌شود. هدف btcinformation.org ارائه اطلاعات بی طرف و خنثی در مورد بیت کوین می‌باشد.

عدم استفاده از کوکی، حذف تبلیغات

ترجمه به دیگر زبان ها هنوز در وبسایت جدید در دسترس نمی باشد. زیرا توسعه دهندگان این وبسایت ادعا می کنند که در حال تلاش برای ارائه اطلاعات دقیق تمام زبان های اصلی در سراسر جهان هستند.

این وبسایت در هر اعلامیه، از کوکی ها و جاوا اسکریپت کمتری استفاده می‌کند. علاوه بر این، پلاگین های Google Analytics را حذف کرده که هنوز در Bitcoin.org یافت می‌شوند. این موارد حذف شدند زیرا این وبسایت اصلا قصد تبلیغ ندارد.

قابل ذکر است که نگهدارندگان btcinformation.org در حال حاضر کمک مالی از جامعه کریپتو قبول نمی‌کنند زیرا آنها در حال کار بر روی “تنظیمات کمک مالی توزیع شده بهتر” می‌باشند.

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا