اخبار آلتکویناخبار بیت کویناخبار عمومی

اگر می‌خواهید وارد ارزهای دیجیتال شوید، اول بیت کوین بخرید!

میان سرمایه گذاران ارز دیجیتال مرسوم است قبل از آن که اشاره ای به سایر کوین ها کنند، تازه واردان را به سرمایه گذاری کلان در بیت کوین و اتریوم راهنمایی کنند. البته این بخاطر  تمایل آن ها به بالا بردن قیمت بیت کوین است. البته اگر از موسسان و بنیان‌گذاران آلتکوین‌ها بخواهید که شما را راهنمایی کنند قطعا جواب آنها بیت کوین نخواهد بود.

چارلی لی خالق لایت کوین (Litecoin) در توییتر خود گفت قبل از خرید هر ارز دیجیتالی حداقل یک بیت کوین بخرید. وی اینچنین توییت کرد:

در کل ۲۱ میلیون بیت کوین در جهان وجود دارد. حتی برای همه میلیونرها هم بیت کوین کافی وجود ندارد. پس قبل از خرید کوین های دیگر بهتر است حداقل یک بیت کوین داشته باشید. هر وقت یک بیت کوین داشتید هر نوع ارز دیگری که خواستید خریداری کنید!

لی در سال ۲۰۱۱ لایت کوین را به عنوان فورک بیت کوین به وجود آورد. لایت کوین به عنوان شبکه پرداختی به بازار عرضه شد. لایت کوین به جای اینکه خود را رقیب بیت کوین بداند، خود و بیت کوین را مانند نقره و طلا در بازار به حساب می آورد.

بسیاری حتی لایت کوین را به حکم یک موش آزمایشگاهی برای بیت کوین می‌دانند. بستری که می‌توان تمام تست‌ها را اول روی شبکه لایت کوین انجام داد. شاید بهترین نمونه این موضوع، به کارگیری راهکار مقیاس پذیری segwit در فعالسازی آن روی شبکه بیت کوین باشد.

لی در ماه دسامبر اعلام کرد که تمام سهام لایت کوین خود را فروخته است. وی این کار را قبل از رکود و ریزش ۷ ماهه بازار ارز دیجیتال انجام داد.

یکی از اعضای سابق کوین بیس که در حال حاضر برای لایت کوین کار می‌کند بیان کرد لی به دلیل چیزی که “خلاف منافع” در توسعه پروژه خود می نامید دارایی خود را فروخت. لی در توییتر خود نوشت:

هر گاه که من در مورد قیمت لایت کوین و یا حتی اخبار خوب و بد صحبت می‌کنم، من را متهم می‌کنند که برای منافع شخصی این کارها را انجام می‌دهم. بنابراین داشتن لایت کوین خلاف منافع شخصی من است. به دلیل اینکه صحبت های من می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد این توییت را نوشتم.

اتخاذ این تصمیم در جامعه لایت کوین بسیار بحث برانگیز شد. پس از توییت لی که گفته بود “سرمایه گذاران قبل از روی آوردن به کوین های دیگر حداقل باید یک بیت کوین خریداری کنند”، منتقدان سریعا از این موضوع انتقاد کردند. چارلی لی در پاسخ به منتقدان بر توصیه خود پافشاری کرد و گفت:

 

این امر را به عنوان یک فرصت از دست رفته یا یک مورد منفی نبینید‌. داشتن کوین های دیگر بسیار خطرناک تر است اما داشتن بیت کوین مطمئن تر می‌باشد. بنابراین قبل از محاسبات خود، بر روی کوین مطمئن تری سرمایه گذاری کنید. من نمی‌گویم که لایت کوین بی ارزش است.

نظر شما چیست؟ آیا برای ورود به این بازار حتما باید ابتدا بیت کوین یا اتر خرید؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا