اخبار بلاکچیناطلاعیه صرافی

صرافی کانادایی MapleChange هک شد؛ تمام دارایی ها به سرقت رفته است!

مپل چنج (MapleChange)، صرافی ارز دیجیتال کانادایی، پس از آنکه به طور ناگهانی از شبکه های اجتماعی ناپدید شد کاربران خود را نگران کرد. اولین سوء ظن ها از وقوع یک کلاهبرداری خبر دادند. اما این صرافی اعلام کرد که با وجود اینکه فقط یک آپدیت انجام داده بودند، پس از سه روز هک شدند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

مپل چنج یک صرافی سازگار و پایبند بر اصول KYC (شناسایی هویت مشتری) است و این موضوع نگرانی های بیشتری را در مورد نفوذ به اطلاعات کاربران به وجود آورده است. این صرافی همچنین شهرت خوبی در ارتباطات منظم و بازخورد با کاربران خود داشت، به طوری که این عوامل، حمله هک را بیشتر مرموز ساخته است. این صرافی یک باگ ناشناخته را عامل هک معرفی کرد و به جزییات ان اشاره نکرد.

چند ساعت پس از ناپدید شدن صرافی از فضاهای مجازی، مپل چنج دوباره ارتباط فعال خود را برقرار کرد، کانال دیسکورد و راهی برای برداشت برخی از آلتکوین ها را باز کرد. با این حال، برخی از دارایی ها ناپدید شده اند و بازپرداخت نمی شوند.

مپل چنج یک صرافی ارز دیجیتال است که آلتکوین هایی را نگهداری می‌کند که نمی توانستند در بازارهای بزرگ فهرست شوند. بر اساس داده هفته گذشته، این صرافی ۶۲ کوین در ۱۱۰ جفت ارز نگهداری می کرد اما حجم معاملات کاملا کم و کوچک بودند و چیزی حدود ۳ هزار و ۶۰ هزار دلار در روز بودند.

موضوعی که بیشتر باعث کنجکاوی می‌شود این است که این صرافی از تاریخ ۲۱ اکتبر افزایش چشمگیری در حجم معاملات خود داشته و تا هفته قبل از هک شدن این میزان باقی مانده است.

فعال ترین کوین در این صرافی که کانسیل (CCX) می‌باشد حدود نیمی از حجم‌ معاملات را با قیمت ۰.۰۹ دلاری به خود اختصاص داده است. این توکن یکی از دارایی هایی است که اعلام شده به معامله کنندگان برگشت داده خواهد شد. این نکته که آلتکوین ها مورد هک قرار نگرفته اند و می‌توانند برگشت داده شوند، ولی بیت کوین (BTC) و لایت کوین (LTC) از دست رفته اند، این شک را به وجود می‌آورد که این هک کار یک نفوذی و از خود صرافی است.

در حالی که مپل چنج (MapleChange) بسیار کوچک است و یکی از معدود صرافی هایی است که توسط یک شخص با منابع محدود اداره می‌شود، این موضوه را به ما یادآور می شود که نگه داری پول در صرافی ها همواره خطرات خود را دارد.

نظر شما در مورد امنیت صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

منبع
cryptovest

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا