اخبار آلتکویناخبار بلاکچین

مالک سایت bitcoin. org درصدد جلوگیری از جنگ داخلی بیتکوین کش!

قبل از آنکه جنگ داخلی بین جامعه بیتکوین کش باعث تفکیک بلاک چین آن شود، کبرا موسس بیت کوین تاک و bitcoin.org بار دیگر درصدد واسطه گری برآمده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

کبرا که یکی از منتقدان بیتکوین کش می‌باشد، اوایل سال جاری به حمایت از آن برآمد. هرچند وی مواضع بحث برانگیزی نظیر صحبت درباره تغییر الگوریتم اثبات کار (PoW) برای بیت کوین دارد، به حمایت از بیت کوین نیز ادامه می‌دهد.

اکنون وی در حال عرضه چیزی است که خود او اسم آن را اجرای ایمن و قابل اعتماد گره (نود) بیتکوین کش می‌خواند تا از جنگ داخلی بین تیم های توسعه بیت کوین کش یعنی Bitcoin ABC و nChain جلوگیری کند. زیرا درگیری این دو تیم می‌تواند منجر به تفکیک شبکه و موجب آسیب دائمی شهرت این ارز دیجیتال شود.

این نرم افزار که Cobra Client نام دارد نه از مرتب سازی تراکنش به روش استاندارد استفاده می‌کند و نه از فعالسازی آپ کدهایی که توسط  Bitcoin ABC و nChain ارائه شده است. زیرا از نظر کبرا آنها حمایت جامعی برای فعالسازی آنی ندارند.

این نرم افزار شامل محافظت در برابر حمله بازپخش (replay attacks) می‌باشد که اگر پس از فورک برنامه ریزی شده در ماه نوامبر، شبکه به دو یا بیش از دو زنجیره تقسیم شود، به کاربرانی که این نرم افزار را اجرا می‌کنند اطمینان می‌دهد در معرض خطر حملات نخواهند بود. این حملات هنگامی رخ می‌دهد که حمله کننده یک تراکنش مشابه را در چندین فورک بلاک چین پخش می‌کند.

طبق صحبت های کبرا، این تفکیک بلاک چین برای بیتکوین کش فاجعه بار بوده و حتی فورک موقت هم منجر به صدمات همیشگی خواهد شد. وی ادامه داد:

چنین شکست جامعی برای تمام سرمایه گذاران و کاربران بیتکوین کش فاجعه بار خواهد بود اما در این نقطه که تمام توسعه دهندگان و ماینرها تمایلی به کوتاه آمدن ندارند، اجتناب از آن تقریبا غیرممکن می‌باشد. این جریان میزان بسیار زیادی از ارزش بیتکوین کش را از بین خواهد برد و منجر به گمراهی ارز دیجیتال و از بین رفتن اعتماد به بیتکوین کش می‌شود. این اقدامات ارزش آسیب دیدن شهرت بیت کوین را ندارد و تنها کافی است بعضی از توسعه دهندگان و ماینرها از ایجاد تغییرات غیرضروری و غیر مهم کنار بکشند. حتی یک فورک موقت هم می‌تواند منجر به صدمات دائمی شود.

کبرا مدعی است که قبل از اعلام این برنامه، وی درصدد دریافت پشتیبانی از هیئت ذی نفعان بیتکوین کش بوده است‌. وی می‌گوید این گروه شامل حداقل یک چهارم هش ریت بیتکوین کش و هم چنین چندین کسب و کار مهم نظیر یک اکسچنج مهم ارز دیجیتال می‌باشد. این اکسچنج با قرار دادن کوین های فورک شده تحت علامت بیتکوین کش (BCH) موافقت کرده است. هرچند وی تاکنون هویت این حمایت کنندگان را فاش نکرده است.

این اولین اقدام برای واسطه بودن نمی‌باشد. Bitcoin Unlimited که نرم افزارش توسط یک سوم اپراتور گره های بیتکوین کش مورد استفاده قرار گرفته گفته است که تمام تغییرات ایجاد شده توسط تیم های ABC و nChain در نرم افزار اعمال خواهد شد و کاربران را به استفاده از BU تشویق کرده است.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا