اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

صرافی کوین بیس (Coinbase) دفتر خود را در ژاپن راه اندازی می‌کند

صرافی آمریکایی کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، یک دفتر در ژاپن راه اندازی می‌کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در حال حاضر کوین بیس در ۳۲ کشور مختلف جهان از قبیل آمریکا، انگلیس، سنگاپور و اغلب کشورهای اروپایی حضور و فعالیت دارد. با توجه به این که ژاپن یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال به شمار می‌رود، فعالیت مستقیم کوین بیس در این کشور می‌تواند حائز اهمیت باشد.

این صرافی که دفتر مرکزی آن در سان فرانسیسکو واقع شده است، در یک بیانیه رسمی در سایت خود، ضمن اعلام این خبر، گفت مدیریت این دفتر را نائو کیتازاوا (Nao Kitazawa) کارشناس خبره فین‌تک برعهده خواهد داشت. آقای کیتازاوا که عضو هیئت مدیره Fintech Association of Japan نیز است، پیشتر در شرکت تامین سرمایه مورگان استنلی ژاپن فعالیت داشته است.

کوین بیس همچنین از قصد خود برای همکاری تنگاتنگ با آژانس خدمات مالی ژاپن موسوم به FSA که رگولاتور مالی این کشور محسوب می‌شود، خبر داد و هدف از این اقدام را «کسب اطمینان در خصوص انطباق با قوانین محلی در تمام مراحل» دانست.

گفتنی است از زمانی که کوین بیس نسبت به تمایل خود برای راه اندازی دفتری در ژاپن خبر داده، مدت زمانی زیادی می‌گذرد. این صرافی حدود دو سال پیش و زمانی که سرمایه‌گذاران بزرگ ژاپنی بالغ بر ۱۰.۵ میلیون دلار به آن اختصاص دادند، این موضوع را مطرح کرده بود.

گفتنی است ژاپن نگاه مثبتی به ارزهای مجازی دارد و یکی از پیشگامان جهان در حوزه بانکداری نوین و فناوری بلاک چین به شمار می‌رود. ژاپن یکی از معدود کشورهایی است که خرید و فروش آنلاین بر اساس ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین را به رسمیت می‌شناسد. برخی شرکت‌های بزرگ ژاپنی از قبیل Yahoo Japan، پیام‌رسان لاین، بروکر Monex و شرکت مالی SBI به فعالیت در این حوزه مشغول هستند و صرافی‌های ارز دیجیتال خود را دایر کرده‌اند.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا