مقالات عمومی

معرفی بهترین دستاوردهای اتریوم از زبان بنیانگذار آن!

جوزف لوبین یکی از موسسان اتریوم و رییس کانسن‌سیس (ConsenSys) که بزرگترین شرکت جهان در حوزه توسعه نرم افزارهای بلاک چین می‌باشد، سه محصول پر استفاده اتریوم در چند سال اخیر را ایجاد کرده است.

کانسن‌سیس که حدود ۱۰۰۰ توسعه دهنده دارد برای بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتال ناشناخته می‌باشد. اما کاربران همیشگی پروژه های مختلف بلاک چین در جریان هستند که کانسن‌سیس چه اقداماتی برای بهبود زیرساخت اکوسیستم بلاک چین انجام داده است.

در همایش دِوکان (DevCon)، جوزف لوبین موسس کانسن‌سیس، محبوب ترین چارچوب بلاک چین جهان به اسم ترافل (Truffle)، زیرساخت نود اینفورا (Infura) و کیف پول دارایی های دیجیتال متامسک (MetaMask) را معرفی کرد که کاربران فعال بلاک چین از این سه مورد به عنوان مجموعه TIM یاد می‌کنند. وی هم چنین از پیشرفت ۳ پلتفرم دیگر در ماه های اخیر خبر داد.

ضرورت وجود ترافل، اینفورا و متامسک برای اتریوم

در ماه نوامبر، CCN گزارش کاملی از ترافل، اینفورا و متامسک و هم چنین بعضی از به روز رسانی های مهمی که این سه پروژه برای بهبود اکوسیستم بلاک‌ چین عرضه کردند را منتشر کرد.

متامسک برنامه موبایلی خود را همراه با فروشگاه برنامه های غیرمتمرکز عرضه کرد که کاربران بلاک چین را قادر می‌سازد تا به راحتی به برنامه های غیرمتمرکز جدیدی که بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم عرضه شده اند، دسترسی داشته باشند.

پس از آنکه تعداد دانلودهای ترافل از مرز یک میلیون گذشت، شبکه رایانش ابری مایکروسافت به اسم آژور (Azure) بیان کرد که در خصوص آزمایش و توسعه ماشین مجازی اتریوم مایکروسافت همکاری خواهد کرد. این پروژه، راهکاری است که از سخت افزارهای ایمن موجود در موبایل ها بهره می‌برد تا انتقال اطلاعات به بلاک چین را به طور ایمن انجام دهد.

تیم کولتر مدیرعامل ترافل گفت:

ما در خصوص ماشین مجازی اتریوم یا همان eEVM هیجان زده ایم زیرا این پروژه، بنیان قوی برای پلتفرم های آینده و ابزار موجود در فضای شرکتی ارائه می‌دهد، ابزاری که شیفته کمک به توسعه آن هستیم. موضع قوی مایکروسافت در قبال مدیریت و هماهنگی باعث می‌شود این پروژه به راحتی به بار بنشیند و فرآیند توسعه را برای توسعه دهندگان بلاک چین شرکتی آسان می‌کند.

در همایش دِوکان، کولتر بر این نکته تاکید کرد که نقطه عطف رسیدن به یک میلیون دانلود ترافل، افزایش فعالیت توسعه دهندگان در اکوسیستم بلاک چین و سایر پروژه های بلاک چین را نشان می‌دهد.وی اظهار داشت:

از زمان عرضه ترافل، هدف ما تسهیل ایجاد برنامه ها بر بستر اتریوم برای توسعه دهندگان بود. این نقطه عطف نشان می‌دهد که این کار را در اکوسیستم اتریوم برای افراد زیادی انجام داده ایم. به هدف خود بر بستر اتریوم و سایر فناوری های دفترکل توزیع شده و تا فراتر از ۱۰ میلیون دانلود ادامه خواهیم داد.

اینفورا که بزرگترین توسعه دهنده زیرساخت نودهای اتریوم می‌باشد از مرز ۱۰ میلیارد درخواست برای پاکسازی تراکنش ها و درخواست قرارداد هوشمند برای برنامه های غیرمتمرکزی نظیر متامسک عبور کرد.

جامعه توسعه دهندگان اتریوم فعال است

همانطور که بن هوروویتز موسس شرکت پیشگام در سرمایه گذاری اندرسن هورویتز گفته است، صنعت ارز دیجیتال سطح جدیدی از فعالیت های توسعه دهندگان را نشان داده است که از فاز اولیه توسعه اینترنت سبقت می‌گیرد.

پیشرفت های مداوم که توسط ابزارهای متن باز، چارچوب ها و پروژه هایی نظیر ترافل، متامسک و اینفورا نشان داده شده است، رشد اکوسیستم توسعه دهندگان بلاک چین را تسریع بخشیده و پاسخگویی به تقاضای روز افزون به سیستم های مبتنی بر بلاک چین را تسهیل خواهد بخشید.

به نظر شما این محصولات تا چه میزان برای اتریوم کاربردی خواهند بود؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا