اطلاعیه صرافی

برترین صرافی های کریپتو از نظر تعداد کاربران واقعی کدامند؟

با توجه به اینکه هنوز سالها از ظهور کریپتو می گذرد و همچنان با مقبولیت عام مواجه نشده اند، اکثر فعالیت های بازار منوط به حضور دلالان و معامله گرانی است که در جستجوی بهره برداری از نوسانات زیاد قیمت ها و کسب سود هستند. با این حال، اطلاعات بدست آمده از تحقیقات جدید نشان می دهد که تعداد کاربران فعال واقعی در صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال بسیار کم است و تنها چهار صرافی با بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال موجود است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

کوین بیس (Coinbase)، بایننس (Binance)، هیوبی (Huobi) و OKEx: بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال دارند

بر اساس گزارش موسسه BTI در ماه نوامبر ۲۰۱۸، تنها چهار صرافی کریپتو بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال روزانه دارند. در میان این چهار صرافی، کوین بیس با ۴۲۲ هزار کاربر فعال روزانه در رتبه اول، بایننس با ۳۱۳ هزار کاربر فعال روزانه در رتبه دوم و OKEx و هیوبی (Huobi) به ترتیب ۱۰۵ و ۱۰۱ هزار کاربر فعال روزانه در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

از ۶۸ صرافی کریپتو که در گزارش موسسه BTI مورد بررسی قرار گرفته اند، میانگین کاربران فعال روزانه در تمامی صرافی ها فقط ۲۷ هزار کاربر است. در پایین ترین رده صرافی های Bisq، کوین ریل (Coinrail)، کایبر نتورک (Kyber Network) با کاربران روزانه فعال کمتر از هزار نفر قرار داردند. تعداد دقیق کاربران این صرافی ها به ترتیب عبارت اند از ۳۹۴، ۵۷۳ و ۸۷۴ کاربر.

کوین بیس: بیشترین تعداد کاربر اما حجم تراکنش کم

تعجب برانگیز نیست که کوین بیس در اولین رتبه قرار دارد زیرا این شرکت شناخته ترین نام در صنعت کریپتوست. این شرکت، در سال گذشته که با اپلیکیشن iOS خود بستری برای خرید ارز دیجیتال فراهم کرد بسیار شناخته و معروف شد. به گونه ای که این شرکت با افزایش درآمد ۶۶ درصدی با بیش از یک میلیارد دلار سال ۲۰۱۷ را به پایان رساند.

اما آنچه که مایه تعجب همگان است حجم پایین و تعداد اندک تراکنش هایی است که کاربران این صرافی نسبت به میانگین حجم معاملات بازار انجام می دهند. از چهار صرافی مذکور، کوین بیس با میانگین ۱۸۹ دلار در حجم تراکنش هر کاربر در پایین ترین رتبه قرار دارد. در عوض، حجم معاملات و تراکنش های بایننس به ازای هر کاربر ۲.۱۳۷ دلار است، در حالی که حجم معاملات و تراکنش های OKEx و هیوبی به ترتیب ۱.۹۷۲ دلار و ۱.۷۲۳ دلار است.

میانگین تراکنش هر کاربر کوین بیس حدود ۱۰درصد دیگر صرافی های ارزهای دیجیتال است. بیت فینکس (Bitfinex) که به دلیل نهنگ هایش در دستکاری بازار مشهور است، با ۳.۵۱۸ دلار حجم تراکنش در رتبه نخست قرار دارد.

با توجه به اینکه تریدرها پول کمی را در صرافی کوین بیس معامله می کنند، این صرافی پر طرفدار با ۱۰۶ میلیون دلار تراکنش در روز در فهرست بالاترین تراکنش های روزانه در رتبه نهم قرار می گیرد. بایننس، که در حال حاضر از لحاظ حجم تراکنش در بالاترین رتبه قرار دارد، میزان حجم تراکنش آن در یک روز تقریبا ده برابر کوین بیس و در ۲۴ ساعت معادل ۱.۰۲۸ میلیارد دلار است.

از نظر شما کدام صرافی بهتر است؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا