اخبار عمومی

خالق اتریوم: دیگر رشد ۱۰۰۰ برابری در این بازار نخواهیم دید!

به گفته ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم ، روزهای رشد انفجاری در صنعت بلاک چین آمده و رفته است. بوترین در مصاحبه ای با بلومبرگ در کنفرانس سران صنعت اتریوم در هنگ کنگ گفت:

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

فضای بلاک چین در حال رسیدن به بالاترین حد ممکن یا در اصطلاح به سقف خود رسیده است. اگر در این لحظه با فردی که تحصیلات متوسطی دارد صحبت کنید، حداقل یکبار نام بلاک چین را شنیده است. دیگر هیچ فرصتی برای رشد ۱۰۰۰ برابری پدیده ای در این فضا وجود ندارد.

بوترین اذعان کرد که رشد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی در جامعه بلاک چین در شش یا هفت سال اول حضور خود، بستگی به بازاریابی و تلاش برای پذیرش گسترده تر داشت. وی در این راستا بیان داشت که :

این استراتژی  در حال نزدیک شدن به بن بست است. 

بوترین گفت که گام بعدی، جذب افرادی است که پیشتر با ارزهای دیجیتالی آشنا و به این نوع از تجارت علاقه مند شده اند و حالا می توان آنها را به لایه هایی عمیق تر از این تجارت وارد کرد.

وی در این راستا افزود:

باید افراد را از علاقه مندان بالقوه به افرادی با برنامه های اقتصادی دقیق و در خلاصه به کاربرانی فعال تبدیل کرد. 

جاهان چو، شریک مدیریتی بخش سرمایه گذاری بلاک چین شرکت Kenetic Capital، گفت که ممکن است با توجه به توسعه ارز دیجیتالی فرصت هایی در سال ۲۰۱۹ وجود داشته باشد. وی در یک پیام متنی گفت:

مخازن با ارزشی وجود دارد که تنها برای هدف گذاری درست در انتظارند.

اتر، ارز دیجیتالی که سوخت بلاک چین اتریوم را تامین می کند، براساس اطلاعات بدست آمده از صرافی بیت استامپ که توسط بلومبرگ جمع آوری شده است، بیش از ۸۵ درصد از ماه ژانویه سال جاری تا کنون کاهش یافته و اکنون پس از یک دور تازه فروش به ارزش ۲۰۰ دلار رسیده است.

با توجه به بیانات محققان این صنعت، ریزش اتر در ماه آگوست شتاب گرفت زیرا برخی از استارتاپ ها هزینه های زیادی برای ارائه ICO خود متحمل شدند و نگرانی های موجود در مورد کاهش گسترده تر قیمت ارزهای مجازی دلیل دیگری برای این مساله بود.

هفته گذشته، اتر و بیت کوین به علت انتشار گزارشی مبنی بر اینکه  شرکت گلدمن ساکس (Goldman Sachs) برنامه های خود را برای یک پلتفرم تجاری کریپتو تعلیق می کند، با کاهش ناگهانی مواجه شد. در همین راستا مدیر مالی شرکت گلدمن ساکس، مارتین چاوز گفت که این گزارش  یک”خبر جعلی” است و این بانک هرگز یک جدول زمانی برای پروژه خود نداشته است.

بوترین اذعان کرد:

من صادقانه فکر نمی کنم این مسائل اهیمت خاصی داشته باشد. صادقانه خوشحال تر خواهم بود اگر تجارت سازمانی ارزهای دیجیتالی برای پنج سال آینده هرگز اتفاق نمی افتاد.

طبق پیش بینی مایک مک گلون استراتژیست بلومبرگ، به دلیل مواجه با افزایش رقابت، نوسانات بازار و صنعت در حال رشد، ممکن است اتر  تا ۱۵۵ دلار کاهش یابد.

نظر شما چیست؟ آیا شما با گفته های خالق اتریوم هم عقیده هستید؟

منبع
bloomberg

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا