اخبار بلاکچیناخبار عمومی

لیورپول با بلاک چین؛ خوش آب و هوا ترین شهر دنیا

انجمن شهر لیورپول (LCC) در تاریخ ۱۹ جولای اعلام کرد که برای کنترل تغییرات آب و هوایی از تکنولوژی بلاک چین استفاده خواهد کرد.

LCC در توئیت اخیر خود توصیف کرده است که تلاش برای کاهش تغییرات ناگهانی آب و هوای این شهر پیشنهادی است که لیورپول را به اولین شهر خوش آب و هوا در سال ۲۰۲۰ تبدیل خواهد کرد.

LCC با بنیاد Poseidon همکاری خواهد کرد تا یک پلتفرم بلاک چینی را به مدت یک سال آزمایش کنند و از طریق این پلتفرم سوخت شهری و سهمیه هر شخص را با استفاده از توکن مشخص کنند. اینکار میتواند در مصرف سوخت و متقابلا در کیفیت آب و هوا تاثیر بگذارد و این تاثیر میتواند بیشتر از ۱۱۰ درصد باشد.

در راه متعادل سازی ۱۱۰ درصدی هوا، edi.net گزارش داد که LCC برای کاهش دادن تاثیرات تغییرات آب و هوایی تا چهل درصد تا سال ۲۰۳۰ معیارهایی دارد و هم اکنون ۱۵ هزار LED ذخیره کننده ی انرژی برای روشنایی ۲۰۰ خیابان این شهر راه اندازی کرده است که این امر باعث کاهشی ۸۲ درصدی در میزان مصرف انرژی شده است.

این شهر همچنین پیشینه ای در زمینه ی مبارزه با سوخت‌های فسیلی دارد که بالغ بر ۵۵۸ هزار تن مصرف این سوخت را از سال ۲۰۱۲ تا کنون کاهش داده است.

جو اندرسون شهردار لیورپول اذعان کرد که نهاد Poseidon دارای تکنولوژی منحصر به فردی است که بهترین راه حل را به دولتها، صاحبان مشاغل و تمامی افرادی برای کمک به تشخیص عوامل موثر در تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهد. اندرسون بیان کرد که:

من بسیار هیجان زده هستم چرا که این شراکت، فناوری بسیار پیشرفته ای را به شهر ما می آورد.

بنیاد Poseidon یک نهاد غیرانتفاعی است که بر اساس بیانیه ی این نهاد، این نکته قابل درک است که آن‌ها تکنولوژی بلاک چین را برای حفظ و نگهداری جنگل‌ها و همچنین دیگر بخش های محیط زیست استفاده خواهند کرد.

شهر لیورپول با تکنولوژی بلاک چین نا آشنا نیست. طرفداران کسب و کار مستقل در این شهر به واسطه همکاری با شرکت استارتاپی Colu از بلاک چین استفاده کرده و یک ارز دیجیتالی محلی برای استفاده ی ساکنان انگلستان و هم چنین مسافران خارجی راه اندازی کرده‌اند.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا