اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

کاهش سودآوری ماینینگ ارزهای دیجیتال؛ روسیه بهترین کشور برای استخراج!

سودآوری ماینینگ (استخراج) ارزهای دیجیتال کم شده است. اگر به بیت کوین نگاهی بیاندازیم خواهیم دید سود استخراج آن کم شده و همچنان هزینه تجهیزات و اجرای این تجهیزات در حال افزایش است. در سراسر جهان شاهد کاهش علاقه به استخراج ارزهای دیجیتال می‌باشیم. طبق گزارشات به نظر می‌رسد که در روسیه ماینینگ در حال افزایش است و در حال حاضر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

روسیه تقریبا محل خوبی برای ماینینگ می‌باشد. این کشور به دلیل هزینه های کم انرژی برق و همچنین وجود آب و هوای سرد، مکانی مناسب برای ایجاد انبارهای ماینینگ می‌باشد. تکنولوژی به روز روسیه پتانسیل زیادی برای این کشور ایجاد کرده است، در واقع جای تعجب نیست که ماینینگ در این کشور در حال افزایش است. طبق گزارش paypers :

بر اساس اتحادیه ارزهای دیجیتال و بلاک چین روسیه (RACIB) تعداد شرکت های ماینینگ کریپتو در نیمه اول سال 2018 به میزان 15 درصد افزایش یافته و به تعداد 75 هزار شرکت رسیده است. در صنعت ماینینگ 350 هزار نفر در حال فعالیت می‌باشند. 6درصد بازار ماینینگ جهان متعلق به روسیه می‌باشد که نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته است. این در حالیست که ایالات متحده و کانادا بزرگترین بازار ماینینگ جهان را در اختیار دارند. RACIB مدعی است که تعداد افرادی که در روسیه ارز دیجیتال دارند در سال 2018 از 2.5 میلیون نفر به 3 میلیون نفر افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش آمده است:

قبلا نیز RACIB اعلام کرد که 70 هزار نفر در روسیه در حوزه کریپتو مشغول به کار می‌باشند. این آمار فارغ از کسانی است که در شرکت های ماینینگ استخدام شده اند. به علاوه طبق گفته های رسانه کریپتو روسیه، میانگین حقوق پرداختی در این صنعت نسبت به سال 2017 به میزان 40 درصد افت داشته اما با این وجود بالاتر از حقوق استاندارد روسیه بوده و 10 برابر بیشتر از میانگین حقوق شغل های حرفه ای خاص می‌باشد.

آمار موجود چشم انداز بسیار خوبی را برای آینده ماینینگ ارز دیجیتال متصور می‌شود. اگر روسیه بتواند در این صنعت سرمایه گذاری کند و یکی از قطب های ماینینگ شود، می‌تواند روش ها و جایگزین های ارزانتری در این صنعت پیدا کرده و دوباره آن را سودآور کند.

منبع
cryptodaily

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا