اخبار بلاکچین

کاهش قیمت ها تاثیری روی صنعت ماینینگ نداشته است!

افت اخیر قیمت ارزهای دیجیتال، سایه شک و تردید را بر فضای ارزهای دیجیتال انداخته است. هرچند یکی از حوزه هایی که تحت تاثیر کاهش قیمت ها قرار نگرفته است، استخراج (ماینینگ) ارز دیجیتال می‌باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

افزایش هش ریت در شبکه

طبق گزارشات حتی با کاهش قیمت بیت کوین، استخراج این ارز دیجیتال برای ماینرهایی که سرمایه گذاری و عملکرد خود در فضای کریپتو را بهبود بخشیده اند، سودآور باقی مانده است.

یکی از نشانه های این موضوع، افزایش هش ریت است. هش ریت به قدرت محاسباتی برای ماینینگ بیت کوین در شبکه گفته می‌شود. افزایش هش ریت در پی افزایش سرمایه گذاری های ماینرها روی قدرت محاسباتی سخت افزارها می‌باشد.

طبق گزارشات با شروع ماه آگوست ۲۰۱۸ هش ریت شبکه بیت کوین به رکورد ۵۲ کوینتیلیون هش در ثانیه رسیده است. این موضوع به دنبال رشد هش ریت از اواخر سال ۲۰۱۷ بوده است. طی این مدت بعضی از افراد کلیدی در حوزه ماینینگ با سرمایه گذاری در سخت افزارهای بهتر و انتقال عملیات ماینینگ خود به کشورهای نظیر گرجستان که هزینه مصرف برق کمتری دارد، جایگاه خود را مستحکم تر کرده اند.

این اقدامات منجر به دستاوردهایی شده است که حتی با کاهش قیمت بیت کوین نیز فعالیت های ماینینگ را برای ماینرها توجیه پذیر کرده است.

گسترش صنعت ماینینگ

اکثر ماینرهای ارز دیجیتال برای اطمینان از بقا، اکنون ظرفیت خود را افزایش می‌دهند. سرمایه گذاری در این صنعت افزایش می‌یابد و به آنها کمک می‌کند تا به یک نقطه بی سود و زیان و امن دست یابند.

مارکو استرنگ -مدیر عامل شرکت جنسیس ماینینگ- این بیانیه را در مصاحبه ای به اشتراک گذاشت:

هم چنان گسترش های چشمگیری به ویژه از جانب ماینرهای بامهارت در حال وقوع است. این پیشرفت به حدی زیاد است که هزینه کناره گیری و حذف ماینرهای ناکارآمد را جبران می‌کند.

یکی دیگر از تاثیرات پیشرفت و گسترش، در افزایش ظرفیت هش ریت خواهد بود که نشانه تعهد بلند مدت می‌باشد زیرا ماینرها حتی با قیمت های کم بیت کوین همچنان به استخراج خود ادامه می‌دهند.

دیوید سپر مدیرعامل صرافی Blockbid Pty Ltd در مورد این موضوع این چنین گفت:

افزایش هش ریت به این معنا است که مردم برای حضور بلند مدت در این حوزه حاضر اند، زیرا برای چیزی که به دست می‌آورند خوشحال هستند و حتی هنگام ضرر هم پشیمان نیستند.

نظر شما درباره صنعت استخراج چیست؟ آیا با کاهش قیمت ها همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا