اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

صرافی غیرمتمرکز (؟) IDEX حساب کاربران خود را مسدود می کند!

IDEX ، به عنوان یک صرافی غیر متمرکز ارزهای دیجیتالی که کاربران از طریق آن می توانند با اطمینان و اعتماد توکن های اتریوم را داد و ستد کنند، به تازکی اعلام کرده است که آن دسته از کاربرانی که آدرس IP آنها مربوط به نیویورک است دیگر خدماتی دریافت نخواهند کرد.

از فردا، ۲۵ اکتبر در ساعت ۶ بعدازظهر UTC، درخواست و ثبت سفارشات جدید از کاربران نیویورک در این پلتفرم ممنوع خواهد شد، اپراتور این صرافی  در توییتر اعلام کرد.

توجه: IDEX از روز پنج شنبه، ۲۵ اکتبر آغاز به بلاک کردن تمامی سفارشاتی که با  IP نیویورک باشند  خواهد کرد. لازم به ذکر است لغو سفارشات و برداشت پول فعال باقی می ماند.

با توجه به قواعد خدماتی این پلتفرم، که اخیرا در ۲۰ سپتامبر به روز شد، تجارت و فعالیت کاربران در واشنگتن و کره شمالی نیز در این صرافی ممنوع است.

هر یک از کاربرانی که از یکی از حوزه های ذکر شده یافته شود، دسترسی ایشان به حساب کاربری خود ملقا و ممنوع خواهد شد

نیویورک، خالق چارچوب بحث برانگیز ” BitLicense” ، یکی از شدیدترین قوانین نظارتی را برای صرافی های ارزهای دیجیتالی وضع می کند، به همین دلیل تنها تعداد انگشت شماری از شرکت های ارزهای دیجیتالی مجوز فعالیت در این ایالت را دریافت کرده و خدمات خود را به ساکنان نیویورک ارائه می دهند.

بسیاری از افراد در این صنعت در مورد توسعه فعلی و آینده صرافی های غیر متمرکز خوش بین هستند. عمده صرافی های متمرکز مانند اوکی اکس، بایننس و هیوبی حتی برنامه هایی در راستای ساختن نسخه غیر متمرکز صرافی خود و جایگزینی خدمات متمرکز با خدمات غیر متمرکز را اعلام کرده اند. و اما سوال اصلی:

چگونه یک صرافی غیرمتمرکز می تواند IP آدرس ها را بلاک کند؟

با توجه به به تصمیمی که یک اپراتور در راستای بلاک کردن برخی از کاربران گرفته و فعالیت آنها را بر حسب قوانین وضع شده ممنوع اعلام می کند سوال اساسی پدیدار می شود که با چنین عملکردی چگونه می توان یک پلتفرم را غیر متمرکز قلمداد کرد؟

 IDEX توسط آزمایشگاه آئورا (Aurora Labs S.A.) ثبت شده در پاناما اداره می شود که انواع برنامه های بلاک چین، توکن های دیجیتالی و پروتکل ها را توسعه داده است. بر اساس گزارش توکن دیتا، این شرکت مبلغ ۵. ۳ میلیون دلار به وسیله ارائه ICO در ماه ژانویه جذب سرمایه داشت. CoinMarketCap این صرافی را در رده ۱۱۴ در فهرست بزرگترین صرافی های متمرکز و یا غیر متمرکز قرار داده است. لازم به ذکر است که حجم مبادلات روزانه این صرافی در حدود ۲ میلیون دلار و در ماه برابر با ۳۹ میلیون دلار است.

اگر چه آئورا  IDEX را به عنوان صرافی غیر متمرکز توصیف می کند اما این صرافی متکی بر برخی از زیر ساختهای متمرکز خارج از زنجیره مانند  یک موتور تجاری که به کاربران اجازه می دهد تا به طور مداوم و بدون اینکه منتظر تراکنش های فردی برای ماین شدن در بلاک چین اتریوم باشد، فعالیت خود را انجام دهد. در ضمن، قرارداد هوشمند IDEX  دارایی ها را براساس اطلاعات تجارت خارج از زنجیره، حفظ و نگهداری  می کند.

این شرکت توضیح داد:

IDEX در راستای ارائه خدمات به کاربران خود، سرعت و تجربه کاربر از صرافی های متمرکز را با امنیت و قابلیت اطمینان بلاک چین اتریوم ادغام می کند

با توجه به خصویت حیاتی کنترل کاربر بر دارایی ها، این مدل ترکیبی  مطمئنا تجربه کاربر را به دیگر پلتفرم های تجاری غیر متمرکز بهبود می بخشد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا