مقالات عمومی

تفاوت کلاینت های موجود و کلاینت های شاردینگ در اتریوم

هولگر (Holger)، از توسعه دهندگان اصلی موسسه اتریوم در نشست وین درباره ویژگی های کلاینت های فعلی اتریوم صحبت کرد. وی هم چنین در خصوص ویژگی های کلاینت های شاردینگ و تفاوت آن ها با کلاینت های فعلی به صحبت پرداخت.

وی صحبت خود را درباره ویژگی های کلاینت های فعلی اتریوم شروع کرد و با بیان ویژگی های موتور اجرایی ماشین مجازی اتریوم ۱.۰  اذعان داشت که این ماشین مجازی کند (EVM) است.

وی در ادامه سخنانش بیان کرد که کلاینت های فعلی بلاک‌ چین اتریوم باید وضعیت خود را حفظ کنند. وی اذعان کرد نقص چنین ویژگی، زمان دانلود طولانی و حجیم‌ بودن فضای اشغال شده توسط آن بر روی هارد دیسک می‌باشد.

از طرف دیگر وی گفت که جریان ارتباطی آسان است زیرا ارتباطات تنها داخل بلاک چین و بین حساب های کاربری رخ‌ می‌دهد. به علاوه، این توسعه دهنده بیان کرد که عملکرد بلاک‌ چین اتریوم سال هاست که به این شکل می‌باشد.

هولگر افزود در حال حاضر ارتباطات شبکه ای از طریق پروتکل DevP2P انجام‌ می‌شود. این پروتکل یک مجموعه ابزار اجرایی است که به کاربران امکان می‌دهد تا برای شبکه های مختلف P2P، نرم افزار ایجاد کنند.

سپس هولگر سخنان خود را با صحبت درباره ویژگی ها یا پیش شرط های مورد نیاز کلاینت های شاردینگ آتی ادامه داد. مفهوم شاردینگ در دیتابیس های پذیرفته شده توسط بلاک‌ چین به عنوان راهکاری برای مشکلات مقیاس پذیری، لتنسی یا تاخیر و تراکنش استفاده شده است. با پیاده سازی شاردینگ در بلاک‌ چین، هر نود تنها بخشی از داده را در برخواهد داشت.

هولگر توضیح داد که کلاینت های شاردینگ در حال تکمیل است و موارد و نکات بسیار زیادی در خصوص آن باید تعیین شود.بر عکس کلاینت های فعلی، کلاینت های شاردینگ بدون وضعیت می‌باشند. او هم چنین اشاره کرد که تحقیقات بسیار زیادی در این حوزه انجام شده است. استفاده از این کلاینت ها بسیار ساده تر است زیرا تنها کافی است این کلاینت را فعال کرده و‌ به شبکه متصل شود.

وی افزود کلاینت های شاردینگ از موتور اجرایی جدیدی به اسم eWASM استفاده خواهد کرد که مناسب وب اسمبلی WenbAssembly اتریوم می‌باشد.

برخلاف ارتباطات عادی، این کلاینت ها از طریق مفهوم بین شاردینگ ارتباط برقرار خواهند کرد. مفهوم شاردینگ، نیاز به ارتباطات بین شاردینگی را ایجاد می‌کند زیرا کلاینت های شاردینگ وضعیت خود را به طور کامل در یک نود ذخیره نمی‌کنند. این امر در حین ارتباط، کسب اطلاعاتی که در شارد خود نود ذخیره نمی‌شود را ضروری می‌کند. به این ارتباط، ارتباط بین شاردی گفته می‌شود. ارتباطات بین شاردینگی موضوع مهم در تحقیقاتی می‌باشد که توسعه دهندگان ایده هایی در خصوص نحوه ارتباط شاردها دارند.

وی افزود:

سوال اصلی این است که ارتباطات بین شاردینگ را همزمان انجام می‌دهیم یا خیر. منظور از همزمان این است که این ارتباط را در یک تراکنش انجام می‌دهیم و نتیجه آن را در همان تراکنش دریافت می‌کنیم. این امر برای کاربران بسیار راحت تر است.

وی سخنان خود را اینگونه به پایان ‌رساند که کلاینت های شاردینگ برای ارتباطات شبکه از لایبرری استاندارد به اسم libp2p استفاده خواهد کرد.

منبع
ambcrypto

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا