اخبار بلاکچین

دبی به دنبال تحقق یک رویا؛ همه معاملات دولتی در بستر بلاک چین!

دولت دبی با پیاده سازی تکنولوژی بلاک چین پذیرای تغییرات اساسی در بیشتر ادارات این کشور است. آخرین اجرای این تکنولوژی، در یک دادگاه بین المللی در دبی اتفاق افتاده است. این دادگاه قصد دارد آنچه را که به عنوان “دادگاه بلاک چین” نامیده شده است، راه اندازی کند تا یک عملیات قانونی را با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و قراردادهای هوشمند ساده کند.

 دادگاه بین المللی اعلام کرده است که با طرح شرکت Smart Dubai، مشارکت خواهد کرد تا یک نیروی کار تشکیل دهد که پلتفرم بلاک چین را توسعه دهد. انتظار می رود این پلت فرم به دادگاه های مختلف متصل شود و به آن ها اجازه دهد که اطلاعات را به صورت کارآمد و امن به اشتراک بگذارند. با استفاده از این پلتفرم قانونی مبتنی بر بلاک چین، دادگاه ها می توانند عملیات ذخیره سازی، به اشتراک گذاری و تایید کردن را به صورت کارآمد و لحظه ای انجام دهند.

دکتر آیشا بنت – مدیر کل شرکت Smart Dubai – در بیانیه ای در طول ساخت این پلت فرم، از ابتکار و قدرت تکنولوژی بلاک چین اظهار قدردانی کرد و گفت:

اختراع این تکنولوژی، مستلزم مجموعه ای از قوانین و یک نهاد قدرتمند برای حمایت از آنها است. این جایی است که مشارکت ما با دادگاه های DIFC اتفاق می افتد که اجازه می دهد با هم کار کنیم و دادگاهی در جهان ایجاد کنیم که به طور واقعی باعث آزاد شدن قدرت تکنولوژی بلاک چین می شود.

دبی در حال حاضر یک استراتژی بلاک چین برای سال ۲۰۲۰ دارد که در نظر دارد ۱۰۰ درصد از معاملات دولتی را به وسیله تکنولوژی بلاک چین اجرا کند. در تلاش برای دستیابی به این هدف، اعضای مختلف دولت، پروژه های مستقلی در این زمینه راه اندازی کرده‌اند. در سال گذشته، وزارت مهاجرت و ویزا با همکاری شرکت انگلیسی ObjectTech به منظور ایجاد گذرنامه های دیجیتالی که نیاز به بررسی های فیزیکی در فرودگاه بین المللی دبی را از بین می برد، شروع به همکاری کرد. طبق بیانات مدیرعامل ObjectTech، با استفاده از تایید بیومتریک و تکنولوژی بلاک چین، گذرنامه های دیجیتالی راه سریع تر و ایمن تری را به مسافران ارائه می‌دهند. علاوه بر این، مسافران می‌توانند با کنترل افرادی که به اطلاعات گذرنامه آنها دسترسی دارند، اطلاعات خود را کنترل کنند.

به تازگی، وزارت توسعه اقتصادی (DED) اعلام کرد که قصد دارد از فناوری بلاک چین برای کمک به راه اندازی شرکت ها در دبی استفاده کند. DED با سایر نهادهای دولتی و شرکت هایی مانند موسسه Dubai Silicon Oasis Authority و Smart Dubai و IBM برای ساختن یک پلت فرم به نام Dubai Blockchain Business Registry همکاری می کند. این پلتفرم می کوشد تا راه اندازی شرکت های محلی و بین المللی را در دبی تسهیل کند و همچنین اجازه می دهد آنها به راحتی به اطلاعات ثبت دسترسی داشته باشند. Dubai Silicon Oasis -منطقه آزاد فن آوری کشور- به عنوان محلی برنامه ریزی شده است تا برای اولین بار این پلتفرم در آن اجرا شود.

واضح است که دولت دبی به دنبال پیشتاز بودن در فناوری بلاک چین است و از سال ۲۰۱۶ هنگامی که Dubai Blockchain Strategy را راه اندازی کرد، سرمایه گذاری گسترده ای در این حوزه کرده است. دولت در طول راه اندازی این پلتفرم اعلام کرد که در نظر دارد تا از این تکنولوژی در تمامی عملیات های دولتی استفاده کند که این امر باعث افزایش کارآمدی، سرعت و شفافیت دولت این کشور می شود. به هر حال، به نظر می‌رسد که دبی به دنبال پیشتاز بودن در تکنولوژی بلاک چین است و دولت های دیگر نیز دنباله روی آن هستند.

منبع
cryptodaily

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا