اخبار بلاکچیناخبار عمومیتحلیل اقتصادی

خلاصه اتفاقات نمایشگاه الکامپ در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال چه بود؟

نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای این صنعت اعم از سخت افزار و نرم افزار به علاقمندان عرضه می گردد و فرصتی برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

اما در این بین، امسال تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز بسیار فعال بودند و تصمیمات تاثیر گذاری در این راستا صورت گرفت. حضور استارت اپ ها و مقامات دولتی، بازتاب گسترده ای در جامعه کریپتویی ایران داشت و با اتمام این نمایشگاه همه به انتظار مراحل پیاده سازی طرح های پیشنهادی خواهند بود.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر اخبار این چند روز:

بلاکچین و ارزهای دیجیتال یکی از ۶ محور اصلی رویداد الکام ترندز

امسال برای اولین بار در نمایشگاه الکامپ، سالن مستقلی برای بخش الکام‌ترندز در نظر گرفته شد تا شرکت‌های فعال در لبه تکنولوژی، بتوانند به معرفی روند تحول فناوری در سال‌های آینده بپردازند. برای الکامپ ۲۴، شش محور اصلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بلاک چین و رمز ارزها، رایانش ابری، پردازش موازی، ابر پردازشگرها و اینترنت اشیا برای بخش الکام‌ترندز در نظر گرفته شده است و براساس آخرین آمار، ۲۸ شرکت در سالن ۲۷ در بخش الکام‌ترندز حضور خواهند داشت.


ارز دیجیتال در ایران قانونی خواهد شد!

روز شنبه اولین روز نمایشگاه الکامپ برگزار شد و دبیر شورای عالی فضای مجازی در این نمایشگاه حضور داشت. طی صحبتهایی که او راجع به ارزهای دیجیتال داشت اعلام کرد مطابق با مصوبه شب گذشته این شورا ارز دیجیتال به زودی در کشور قانونی و رسمی خواهد شد.


رونمایی از کیف‌پول مبتنی بر بلاکچین سککوک در نمایشگاه الکامپ

در سومین روز از نمایشگاه الکامپ با حضور دکتر صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان سازمان صنایع کوچک در سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی، از کیف پول مبتنی بر بلاکچین سککوک شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن رونمایی شد.


امکان تجارت با ترکیه از طریق ارز دیجیتال را هم داریم!

صادق نجفی -معاون وزیر صنعت- در حاشیه نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه ترکیه پیشنهاد داده که برای تجارت با ایران امکان مبادله پول از طریق لیر و ریال یا ارز دیجیتال وجود دارد، ایران در این ارتباط چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد امکان تبادل لیر با ریال برای تجارت دو کشور مورد تصویب قرار گرفته و از طریق بانک های دو کشور نیز پیگیری می‌شود.


محمد علی مداح: تا ۱۰ سال آینده زندگی افراد با بلاک چین تغییر می‌کند

چالش‌ها و کاربردهای تکنولوژی بلاک چین در الکام‌تاکز به بحث گذاشته شد. محمد علی مداح کارشناس حوزه بلاک چین در توضیح چالش‌ها و کاربردهای این تکنولوژی گفت سیستم غیر متمرکزی که در دو ساختار مدیریتی و جنبه فیزیکی غیر متمرکز باشد مناسب‌ترین حالت شناخته شده است.


یاشار راشدی: غیرمتمرکز بودن مهمترین مزیت بلاک چین است

یاشار راشدی کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در الکام‌تاکز صحبت های کاربردی در این زمینه انجام داد و گفت بلاک چین دیتابیسی immutable یا تغییرناپذیر است و غیر متمرکز بودن از جمله مهمترین مزایای بلاک چین شمرده می‌شود.

 

 

 

منبع
میهن بلاکچین

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا