اخبار اتریوماخبار بلاکچین

تلفیق کسپر و شاردینگ ؛ شاید زمان بزرگترین آپدیت اتریوم فرا رسیده است!

اتریوم، پروژه‌ای است که کار خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و در حال حاضر می‌توان گفت وسیع ترین و کاربردی ترین پروژه در حوزه بلاک چین محسوب می‌شود. تیم توسعه دهنده این پروژه از همان ابتدای نقشه راه خود را به صورت عمومی منتشر کردند و صحبت‌هایی راجع به کسپر و شاردینگ انجام شده بود. و حالا امروز به نظر می‌رسد که تیم اتریوم در حال بررسی تغییرات احتمالی برای توسعه گسترده این فن‌آوری جدید باشند.

روز جمعه در جلسه‌ای با حضور توسعه دهندگان، خالق اتریوم – ویتالیک بوترین (Vitalik buterin) – با اشاره به شایعاتی که در حال حاضر تحت بررسی قرار دارند، اعلام کرد که اتریوم ممکن است به دنبال فعالسازی هر دو آپدیت کسپر و شاردینگ به طور همزمان باشد. بوترین اعلام کرد که به دلیل پیشرفت‌های جدید در این زمینه احتمال دارد کسپر و شاردینگ در یک زمان برای آپدیت آماده باشند. قبلا هم اشاره شده بود که ممکن است کسپر بجای پیاده سازی روی یک قرارداد هوشمند، روی یک sidechain (که توسط شاردینگ اتفاق می‌افتد) منتشر شود. البته به گفته او:

این یک بازسازی اساسی از مراحل میانی نقشه راه است، اما نه محصول نهایی.

کسپر آپدیت بلاک چین اتریوم است که الگوریتم PoW آن را به PoS تبدیل می‌کند و وعده ثبات بیشتر و صرفه جویی در انرژی را داده است. شاردینگ نیز با هدف مقیاس‌پذیری بیشتر طراحی شده است. بوترین تاکید کرد که اگر این فن‌آوری اجرا شود و این تکنولوژی‌ها با هم ترکیب شوند، کل سیستم را کارآمد تر خواهند کرد.

این طراحی باعث می‌شود تا در حالت تئوری، کارایی سیستم اتریوم به ماکسیسمم خود برسد.

کسپر در حال حاضر به صورت یک قراداد هوشمند و با نام EIP۱۰۱۱ تست شده است. با وجود این اخبار باید منتظر ماند تا فورک سخت اتریوم اتفاق بی‌افتد تا در نهایت متوجه شد که سرانجام کسپر و شاردینگ و در نهایت تمام سرویس دهندگان و سرویس‌گیرندگان چه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا فعالسازی کسپر و شاردینگ به طور همزمان ایده خوبی است؟ این آپدیت چه تاثیراتی روی قیمت اتر خواهد داشت؟

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا