مقالات عمومی

افزایش کارمزد اتریوم به دنبال محبوبیت بازی های غیر متمرکز

به دنبال محبوبیت اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز، کارمزدها در پلتفرم اتریوم در حال افزایش است. تعداد کمی از بازی های غیر متمرکز محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده اند، همین امر باعث شده است شبکه اتریوم درخواست‌های بیشتری را متحمل شود و به تبع آن کارمزد تراکنش‌ها افزایش یافته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

بازی های غیر متمرکز سرعت شبکه را کاهش می‌دهند

اتریوم پلتفرمی است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیر متمرکز خود مثل بازی را بر روی آن ایجاد کنند.

کریپتو کیتیز (CryptoKitties)

کریپتو کیتیز

یکی از بازی های غیر متمرکز معروف که از پلتفرم اتریوم استفاده می‌کند، کریپتو کیتیز (CryptoKitties) نام دارد. این بازی به شما اجازه می‌دهد گربه‌های منحصر به فرد را پرورش و به خرید و فروش آن‌ها بپردازید. جالب اینجاست که بعضی از این گربه‌های دیجیتالی با مبالغ هنگفتی معامله می‌شوند و در بعضی موارد این مبالغ به ده‌ها هزار دلار هم رسیده است. با توجه به محبوبیت ایجاد شده و استفاده کاربران، شبکه اتریوم با کاهش سرعت مواجه شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده بالغ بر ۱۰ هزار اتر در تنها ۲۴ ساعت در بستر اپلیکیشن‌های غیر متمرکز جابجا شده است که این مبلغ نیاز به ۱۴ میلیون GAS برای جابجایی داشته است. میانگین کارمزد پرداختی حدود ۰.۶۰ دلار است که نسبت به دو ماه قبل از آن، افزایش ۳ برابری به حساب می‌آید.

مزرعه میگوی اتر (Ether Shrimp Farm)

مزرعه میگوی اتر

مزرعه میگوی اتر (Ether Shrimp Farm) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبکه اتریوم در حال حاضر است. در این بازی، بازیکنان در نقش کنترل کننده مزرعه میگوی مجازی باید به دنبال به حداکثر رساندن تولید خود باشند. بازیکنان می‌توانند تخم‌های میگو را با یکدیگر تقسیم کنند که خروجی میگو را افزایش می‌دهد.

اتر کارتل (Ether Cartel)

اتر کارتل (Ether Cartel) هم یکی دیگر از بازی های غیر متمرکز است که در آن بازیکن کنترل یک امپراطوری مواد مخدر را به عهده می‌گیرد و از صفر شروع به کار می‌کند. در حال حاضر این بازی در برخی از سایت‌های ردیابی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز در رتبه اول، رتبه بندی قرار دارد. این بازی در هفته گذشته ۱۱ هزار تراکنش انجام شده داشته است.

پلتفرم اتریوم اپلیکیشن‌های غیر متمرکز زیادی در حال توسعه دارد که موارد استفاده در دنیای واقعی را ارائه می‌دهند، این بازی‌ها در حال حاضر مسلط بر بازار هستند. در حالی که بازی کردن در یک شبکه توزیع شده بسیار امن ممکن است سرگرم کننده باشد، بعضی از ناظران به آن‌ها با دید تولید کننده تراکم بیش از حد می‌نگرند و معتقدند در حال حاضر اتریوم به مقیاس پذیری کامل خود نزدیک شده است. اگر شبیه ساز مزرعه میگو باعث افزایش کارمزدها شود، در مقیاس بزرگ اپلیکیشن‌های غیر متمرکز موجب توقف کامل شبکه خواهند شد.

توسعه دهندگان اتریوم به دنبال راه حل‌هایی برای افزایش مقیاس پذیری شبکه اتریوم هستند. پروژه‌هایی مثل plasma و sharding قرار است به زودی به شبکه اتریوم اضافه شوند و این مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم را بهبود ببخشند.

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا