اخبار اتریوماخبار بلاکچین

توسعه دهندگان اتریوم به دنبال کاهش پاداش استخراج اتر!

پیشنهادی در ۳۱ آگوست نهایی شد که انتظار می‌رود نحوه ورود اتر به اکونومی ارز دیجیتال را تغییر دهد و به موجب آن توسعه دهندگان موافقت کردند که کد چنین تغییری را به فورک بعدی اتریوم به نام کنستانتینوپول (Constantinople) اضافه کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

کنستانتینوپول طراحی شده است تا کارایی را افزایش دهد و کارمزد تراکنش ها را در بلاک چین کاهش دهد. کنستانتینوپول پروتکل ارتقایست که قصد دارد انتقال از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار را به اثبات سهام آسان کند.

طبق پستی در گیت هاب، یک گروه ۱۴ نفره از توسعه دهندگان اتریوم در یک ویدیو کال (تماس ویدیویی) موافقت کردند تا EIP-۱۲۳۴ را به اجرا در آورند. EIP-۱۲۳۴ یک نسخه بروز شده برای بهبود اتریوم است که طراحی شده تا مقدار صدور اتر را برای هر بلاک از ۳ اتر به ۲ اتر کاهش دهد. طی این پست بیان شد:

این EIP قصد دارد بمب سختی را برای مدت یک سال و نیم به تاخیر بیاندازد تا جایزه بلاک را با فورک کنستانتینوپول کاهش دهد و این بخش دوم فورک متروپلیس (Metropolis) است.

توسعه دهندگان حاضر در این نشست همچنین توافق کردند که بمب سختی را برای یک دوره ۱۲ ماهه به تأخیر اندازند. توسعه دهندگان موافقت کردند که فورک سخت دیگری هشت ماه پس از ارتقاء کنستانتینوپول منتشر شود.

بمب سختی (difficulty bomb) اتریوم به افزایش سطح سختی پازل ها با گذشت زمان اشاره دارد که ماینر برای دریافت جایزه اتر بر بستر بلاک چین باید این پازل ها را حل کند. با پیچیده تر شدن این پازل ها، ماینرها کسب اتر را سخت تر خواهند دید و همین موضوع باعث تاخیر چشمگیری در تولید بلاک ها بر بستر بلاک چین خواهد شد.

اقدام برای کاهش پاداش ارز دیجیتال به ۲ اتر در بلاک اتریوم، تصمیمی محافظه کارانه می‌باشد که حاصل اختلاف نظر تغییر صدور اتر است.

دنی رایان توسعه دهنده کسپر (Casper) در نشستی گفت، بحث پیرامون صدور باید به عنوان توافق رو به رشد در نظر گرفته شود که حرکت به سمت الگوریتم جامع اثبات سهام را تضمین خواهد کرد. رایان در این نشست بیان کرد:

تمام مسائلی که من در بحث صدور می بینم، توافق رو به رشدی است که جامعه را تشویق می کند و همه چیز را به طور منطقی به حرکت در می‌آورد تا زمانی که ما به اثبات سهام دست پیدا کنیم. این امر باعث می شود میزان صدور به حدود ۰.۵ یا ۱ درصد در سال برسد، من فکر می کنم این جامعه قطعا خوشحال خواهد شد. این در حالی است که توافق رو به رشد تا زمانی که به این هدف برسیم باقیست.

با این حال توسعه دهندگان نمی توانستند در مورد تغییر الگوریتم به توافق دست یابند. این الگوریتم استفاده از سخت افزار ASIC را برای استخراج اتر محدود می کند. اکثریت توسعه دهندگان معتقدند که این مسئله باید مورد تمرکز تحقیق باشد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا