اخبار اتریوماخبار بلاکچین

اتریوم باید سریع تر فکری به حال Infura کند!

توسعه دهنده اتریوم، افری شودن، که در بخش زیرساخت پریتی (Parity) فعال است، اظهار داشت که این شبکه نمی تواند برای پردازش ۱۰ میلیارد درخواست روزانه فقط به زیرساخت Infura متکی باشد.

Infura که توسط مایکل وولر ساخته شده است، زیرساختی است که به اپلیکیشن های غیر متمرکز اجازه می دهد تا اطلاعات را در شبکه اتریوم بدون اجرای گره کامل، پردازش کنند. مایکل وولر بنیان گذار NYC اتریوم و کمپانی ConsenSys می باشد.

برخی از بزرگترین اپلیکیشن های غیر متمرکز و پروتکل ها شامل کیف پول متامسک (MetaMask)، پروتکل صرافی غیر متمرکز ۰x و مای کریپتو (MyCrypto) برای توزیع اطلاعات تراکنش ها و قراردادهای هوشمند به شبکه اصلی اتریوم متکی به Infura هستند.

اتریوم باید وابستگی خود به Infura را متوقف کند

در این هفته، افری شودن قاطعانه اظهار داشت که اگر اپلیکیشن های غیر متمرکز همچنان به ارائه دهنده خدمات شخص ثالث یا توسعه دهنده زیرساخت در Infura متکی باشد، چشم انداز و اهداف اتریوم در طولانی مدت از بین خواهد رفت.

اگر تکیه بر Infura را متوقف نکنیم و یک شبکه قدرتمند از مشتریان کم ایجاد کنیم، چشم انداز اتریوم با شکست روبرو خواهد شد. هیچ نکته مثبتی در این امر وجود ندارد که اپلیکیشن های غیر متمرکز را از طریق متامسک به یک بلاک چینی که توسط فرد دیگری مدیریت می شود متصل کنیم.

نگرانی در مورد تاثیر Infura در اکوسیستم بلاک چین این است که اپلیکیشن های غیرمتمرکز وابستگی زیادی به گره های موجود در شبکه دارند و اگر تعداد این گره ها کم باشد، احتمال متمرکز شدن یک برنامه وجود دارد. این اتفاق همانطور که از اسم Dapps نیز پیداست، کاملا در تضاد با هدف طراحی این برنامه ها خواهد بود.

در یک اکوسیستم بلاک چین ایده آل، ارائه دهندگان خدمات، اپلیکیشن های غیر متمرکز و سیستم های غیر متمرکز، نودهای خود را برای تایید اطلاعات و داده ها در یک روش کاملا توزیع شده و همتا به همتا اجرا می کنند. با این حال، اگر اپراتورهای زیرساخت نود مانند Infura توسط اپلیکیشن های غیر متمرکز، مسئولیت رسیدگی به درخواست داده ها را به عهده بگیرند، خطر متمرکز سازی شبکه اتریوم می تواند افزایش یابد.

نکته مهم در بحث افری شودن این است که  عملکرد یک نود اصلاح شده برای اپراتورهای اپلیکیشن های غیر متمرکز و حتی کاربران فردی نسبت به نودهای بایگانی بسیار ساده تر است.

نود بایگانی، اغلب به عنوان نود کامل شناخته می شود و دارای تمام اطلاعات مربوط به پیشینه تراکنش ها در شبکه می باشد، به طوری که یک اپراتور نود می تواند تاریخ هر تراکنش ثبت شده در طول تمام تاریخ شبکه را بررسی کند.

جولین مارتین محقق ارزهای دیجیتال اذعان داشت:

مردم فکر می کنند که برای داشتن بلاک چین کاملا تائید شده اتریوم باید یک نود بایگانی اتریوم اجرا شود. اجرای یک نود بایگانی می تواند مشکلاتی را برای اتریوم به همراه داشته باشد، زیرا نود بایگانی در حال حاضر نیازمند ۱.۴ ترابایت است.

با این حال، برای اپلیکیشن های غیر متمرکز و اکثر کاربران، اجرای یک نود بایگانی بسیار غیرضروری و ناکارآمد است. در عوض، کاربران می توانند یک نود اصلاح شده را اجرا کنند، که داده های قدیمی را در شبکه اتریوم حذف می کند و کاربران را قادر به اجرای نود هایی می کند که کاربر کمتری دارد.

اصلاح کردن موجب صرفه جویی در حجم فضای دیسک می شود، زیرا داده های قدیمی باعث حجیم شدن بلاک چین می شود. بلاک چین اصلاح شده می تواند ۹۰ گیگابایت در مقایسه با ۱.۴ ترابایت توسط یک نود بایگانی در اختیار بگیرد. اگرچه تمام اطلاعات قدیمی از این طریق حذف می شود اما اطلاعات مورد نیاز برای بازسازی در بلاک محلی شما ذخیره می شود.

اجرای نودهای شخصی

یک راه حل ساده برای رفع مشکل وابستگی به Infura این است که اپلیکیشن های غیر متمرکز شروع به اجرای نودهای مستقل کنند. البته، همانطور که افری شودن پیشنهاد کرد، یک شبکه قوی از مشتریان کم نیز می تواند احتمال کاهش وابستگی به اپراتورهای زیرساختی متمرکز را کاهش دهد.

نظر شما در مورد بلاک چین اتریوم چیست؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا