اخبار اتریوماخبار بلاکچین

 نسخه آزمایشی اتریوم ۲.۰ با نام شاسپر (Shasper) عرضه شد

پرایزمتیک لبز (Prysmatic Labs) که توسعه دهنده راهکار مقیاس پذیری پروژه اتریوم می‌باشد، اولین نسخه آزمایشی فعال را تحت عنوان راهکار شاسپر اتریوم ۲.۰ عرضه کرده است.

این تیم در پستی شاسپر را اینگونه معرفی کرد که المان ها و ویژگی های پروتکل شاردینگ و کسپر را ادغام می‌کند. کار بر روی این پروژه از سال ۲۰۱۷ شروع شده است و نسخه جدید آزمایشی به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن های خود را از طریق مکانیزم گواه اثبات سهام کسپر بکار گیرند. نسخه پرایزمتیک لبز از زنجیره جدیدی به نام زنجیره بیکن استفاده خواهد کرد. این زنجیره با زنجیره فعلی گواه اثبات کار اتریوم هماهنگ شده و به کاربران اتریوم امکان خواهد داد تا سقف ۳۲ اتر استفاده کنند.

پرایزمتیک لبز تاکید می‌کند که این محصول نسخه کاملا آزمایشی و پیش نمایشی از شکل واقعی اتریوم ۲.۰ می‌باشد. ویژگی های شاردها(Shards)، بین شاردها و مرتبط با شاردها نظیر اجرای وضعیت شارد در این نسخه وجود نخواهد داشت. گفته می‌شود این نسخه شامل جایزه های FFG کسپر و مکانیزم های جریمه، عملکردهای شاردینگ اولیه، بازل (Bazel) و اتصال کلاینت های تایید کننده به نود بیکن از طریق RPC خواهد بود.

ویتالیک بوترین سخت کوشی این تیم را در توییت خود تایید کرد:

پرایزمتیک لبز توسط رائول جوردن و پرستون ون لون رهبری می‌شود. آن ها برای تحقیق در خصوص بهبود و ارتقای اتریوم، از جانب موسسه اتریوم موفق به کسب کمک های مالی شده اند. این تیم مسئولیت توسعه راهکارهای جدید را برای ایجاد پایه و اساس Web ۳.۰ به عهده گرفته است.

در این خصوص رائول جردن بیان کرد:

ما معتقدیم که نوعی اثر ناظر توسعه دهنده وجود دارد. این اثر به گونه ای است که بسیاری از توسعه دهندگان احساس می‌کنند افراد باهوش تری بر روی این مشکلات در حال کار می‌باشند و این پروژه ها ناگهان به وجود می‌آیند. با این حال زمان زیادی گذشته است و تیم های اندکی به غیر از تیم تحقیقاتی اتریوم به این چالش وارد شده اند.

انتظار می‌رود که شاردینگ و کسپر به شدت اتریوم را شکوفا کنند و هدف آن ها تبدیل اتریوم به یک پلتفرم محاسباتی معتبر است. متخصصان بازار این اهداف را به عنوان نقطه عطف پروژه می‌دانند که مانند سایر پروژه ها دستخوش حوادث زیادی بوده است.

شاردینگ روش موازی سازی است که تراکنش ها را به چندین گروه یا شارد تقسیم می‌کند و هر شارد دارای سابقه و وضعیت مخصوص به خود می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تراکنش ها به صورت همزمان و بدون نیاز به تایید تمام نودهای شبکه تولید شوند. در حالی که ملاحظات امنیتی وجود دارد، باز هم بر روی چندین راهکار امنیتی تحقیق صورت می‌گیرد.

کسپر همان مکانیزم گواه اثبات سهام اتریوم می‌باشد که مدت ها منتظر آن بودیم. کسپر FFG مکانیزم دوگانه گواه اثبات کار و اثبات سهام می‌باشد که برای سهولت انتقال به شبکه PoS طراحی شده است. اوایل سال جاری، اتریوم اولین نسخه کسپر را عرضه کرد. نسخه نهایی کسپر در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد در حالی که انتظار می‌رود شاردینگ در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

اتریوم برنامه ریزی کرده است تا در این ماه، آپدیت کنستانتینوپول (Constantinople) را برای شبکه آزمایشی عرضه کند، اما عرضه فورک سخت به تعویق افتاده است. این ارتقا تغییراتی در اجرای کد و صدور جایزه بلاک ایجاد خواهد کرد.

 به نظر شما کسپر و شاردینگ مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم را توسعه می دهد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع
investinblockchain

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
1 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا