اخبار اتریوماخبار بلاکچین

دورخیز اتریوم برای کاهش کارمزد تراکنش ها!

توسعه دهندگان در حال حاضر کدهایی را برای Constantinople اجرایی می‌کنند. Constantinople ارتقای بعدی شبکه اتریوم می‌باشد. در نشست توسعه دهندگان اصلی شبکه اتریوم بیان شد، Constantinople دومین آپدیتی است که شبکه اتریوم را بسیار کارآمد و کارمزدها را کمتر می‌کند. این شبکه قبل از ماه اکتبر فعال خواهد شد.

این امر بدان معنی است که شماره دقیق بلاکی که کد بر روی آن اجرا می‌شود هنوز تایید نشده است و در صورت تایید می‌تواند باعث تغییرات موارد نامنطبق پیشین شود.

برنامه ای برای این نسخه پیشنهاد شده است. طی این برنامه مرحله اجرایی تا ۱۳ آگوست ادامه خواهد یافت و سپس دو ماه آزمایشی آن شروع می‌شود که شامل راه اندازی شبکه آزمایشی Constantinople می‌باشد.

این نسخه بهینه سازی فراوانی به همراه خواهد داشت و قصد دارد پلتفرم را بسیار کارآمد کند و کارمزد را کاهش دهد. Constantinople دومین بخش این آپدیت دو مرحله ای می‌باشد. Byzantium اولین بخش این آپدیت بود که در ماه اکتبر فعال شد.

در این نشست بیان شد که در حال حاضر چهار نسخه بهبود پروتکل اتریوم (EIP) توسط توسعه دهندگان ایجاد شده است. پیتر زیلاجی مدیر توسعه Geth و مشتری معروف اتریوم بیان کرد آنها در حال حاضر تمام تغییرات را ایجاد کرده‌اند. پیتر زیلاجی در این نشست بیان کرد کار بهبود پروتکل اتریوم (EIP) تقریبا تمام شده است.

افری شودن مدیر ارتباطات نیز بیان کرد  Parity Ethereum نیز پیشرفت خوبی در این زمینه داشته است.

بعضی از ارتقاهایی که به مرحله اجرایی رسیده‌اند شامل EIP ۲۱۰ و EIP ۱۴۵ می‌باشند. EIP ۲۱۰ اینکه چگونه هش های بلاک در اتریوم ذخیره می‌شوند را مجددا سازماندهی می‌کند. EIP ۱۴۵ باعث افزایش سرعت محاسبات در ماشین مجازی اتریوم (EVM) می‌شود. دو آپدیت دیگر با نام های EIP ۱۰۱۴ و EIP ۱۰۵۲ می‌باشند. EIP ۱۰۱۴  کانال های رسمی اتریوم را افزایش می‌دهد و EIP ۱۰۵۲ کد عملیاتی جدیدی است که نحوه تعامل قراردادها را فشرده سازی می‌کند. توسعه دهندگان دیگر نیز در حال کار بر روی این ارتقا می‌باشند.

دو تغییر دیگر اتریوم همچنان بحث برانگیز می‌باشند که شامل تاخیر در Difficulty Bomb اتریوم و EIP است که می‌تواند نحوه عملکرد قیمت گس را بهبود بخشد.

در مورد دشواری ماینینگ هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این موضوع شامل رسیدگی به مدل تولید اتریوم و مسئله ای است که تاثیرات متفاوت بر سهامداران مختلف می‌گذارد.

هادسون جیمسون ناظر بحث، در نشست بیان کرد که نمی‌توانیم امروز در مورد این بحث تصمیم گیری کنیم.

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا