اخبار اتریوماخبار بلاکچین

نسخه گوشی محبوب ترین کیف پول اتریوم عرضه شد!

متامسک(MetaMask)، محبوب ترین کیف پول استاندارد اتریوم و ERC۲۰ که توسط مجموعه ConsenSys توسعه یافته، نسخه موبایل خود را در کنفرانس DevCon رونمایی کرده است.

رویداد DevCon یکی از کنفرانس های مهم اتریوم است و امسال در شهر پراگ جمهوری چک برگزار شد. در این کنفرانس که میزبان شرکت های بزرگ و پیشروهای عرصه تجارت ارز دیجیتال نظیر EY، مایکروسافت، شیپ شیفت، سانتاندر، بلاک فولیو و وانژیانگ (Wanxiang) بود، تیم توسعه دهنده متامسک به طور رسمی از عرضه کیف پول موبایل متامسک خبر داد.

جوزف لوبین، از بنیان گذاران اتریوم و مدیر عامل شرکت ConsenSys، بزرگترین شرکت نرم افزاری بلاک چین در جهان با بیش از ۱۰۰۰ توسعه دهنده،  از این کیف پول رو نمایی کرد.

متامسک در اواخر سال ۲۰۱۶ به عنوان کیف پول اتریوم و توکن ERC۲۰ راه اندازی شده است. این کیف پول به دلیل توانایی مدیریت اپلیکیشن های غیر متمرکز گوناگون و خط ارتباطی ساده ای که از طریق آن کاربران می توانند اترها و دیگر توکن های خود را به راحتی در بلاک چین اتریوم انتقال دهند، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

از اوایل سال ۲۰۱۴ کاربران ارز دیجیتال به دلیل مزیت ها و برتری های امنیتی که کیف پول های موبایلی دارند، استفاده از آن ها را به کیف پول های تحت وب ترجیح داده اند. در این راستا جوئل اشنایدر مشاور ارشد IT و یکی از افراد حاضر در پروژه چشم انداز سامسونگ توضیح داد که محیط اجرایی معتبر یا TEE در گوشی های هوشمند به دستگاه ها امکان می‌دهد تا داده هایی را ذخیره کنند که برای هکرها قابل دسترس نمی‌باشد.

به همین دلیل است که گوشی های هوشمند یک پله برتر از لپ تاپ ها و دسکتاپ ها برای کیف پول ارزهای دیجیتالی هستند: بدون مزایای سخت افزاری TEE ، کلید ها آسیب پذیرتر هستند. یک پیش بینی احتیاطی قابل توجهی وجود دارد: یک توسعه دهنده تازه کار و مبتدی کیف پول ممکن است از حافظه گوشی برای ذخیره سازی کلیدها استفاده کند. در این صورت هنگام استفاده از گوشی هوشمند، محافظت کمی از ان به عمل می‌آید.

متامسک کیف پولی است که به کاربران امکان می دهد تا بر روی دارایی که در آن ذخیره می کنند کنترل کامل داشته باشند. اما لازم به ذکر است که به دلیل این ویژگی حفاظت از کلیدهای خصوصی کاربران به عهده ی خود ایشان است و ذخیره سازی این کلیدها در پلتفرم های عمومی و یا در ابر می تواند نا امن باشد.

همانند پلتفرم های موجود مانند Status، نسخه جدید متامسک دارای ویژگی و عملکردهای اضافی است. به جای اینکه تنها به عنوان یک کیف پول اتریوم عمل کند، این نسخه می تواند به عنوان یک مرورگر اپلیکیشن های غیرمتمرکز یا فروشگاه Google Play برای اپلیکیشن های غیرمتمرکز باشد.

در برنامه موبایل متامسک، کاربران می‌توانند با برقراری اتصال کیف پول با برنامه های غیرمتمرکز، برنامه های مختلفی نظیر کریپتو کیتیز را اجرا کنند تا پردازش اطلاعات بر روی شبکه اصلی اتریوم صورت گیرد.

انتشار نسخه موبایل متامسک انواع اپلیکیشن های غیرمتمرکز را برای طیف گسترده ای از کاربران اتریوم که در گذشته به دلیل کمبود دسترسی از این اپلیکیشن های غیرمتمرکز استفاده نمی کردند، فراهم می کند.

نظر شما در مورد کیف پول متامسک چیست؟

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا