اخبار عمومی

فیسبوک همکاری خود را با شرکت استلار تکذیب کرد!

فیسبوک منکر مذاکره با شرکت سازنده ارز دیجیتالی استلار (XML) شده است. طبق گزارشات بیان شده فیسبوک و استلار شراکت بالقوه ای را برای ایجاد بلاک چین استلار در فیسبوک در نظر گرفته اند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

سخنگوی فیسبوک اعلام کرد که این شرکت هیچگونه صحبتی با استلار نداشته و ایجاد سیستمی بر بستر فناوری آن شرکت را در نظر نمی‌گیرد.

بیانیه ای در پاسخ به این گزارشات صادر شد که اعلام می کند برای اقدامات حوزه بلاک چین فیسبوک، این دو شرکت در خصوص فورک بالقوه ای از شبکه اصلی استلار با هم صحبت کرده اند. منابعی از استلار گزارش دادند که برای فیسبوک ثبت تراکنش های پرداختی در دفتر کل توزیع شده ای نظیر استلار منطقی به نظر میرسد.

در حالی که خبرهای مربوط به همکاری فیسبوک با استلار در حاله ای از ابهام قرار دارد، این شبکه اجتماعی قدم هایی در راستای پذیرش و استفاده از فناوری بلاک چین برداشته است. ایوان چنگ سرپرست مهندسی فیسبوک ماه گذشته به تیم تازه تاسیس بلاک چین این شرکت منتقل شد. این تیم ابتدا در ماه می توسط دیوید مارکوس رییس برنامه پیام‌رسان فیسبوک شکل گرفت تا کاربردهای فناوری دفتر کل توزیع شده را بررسی کنند.

تاسیس این تیم بلاک چین، منجر به ایجاد تغییرات در تیم تولید فیسبوک و شکل گیری سه بخش مجزا شد: خانواده برنامه ها، خدمات محصولات اصلی، پلتفرم و زیرساخت جدید

منابع آشنا به برنامه های فیسبوک اواخر ماه گذشته بیان کردند که فیسبوک علیرغم ممنوع کردن تبلیغات کریپتو در اوایل سال جاری، در حال ایجاد ارز دیجیتال درون برنامه ای خود می‌باشد. فیسبوک با تکیه بر موضوع جلوگیری از تبلیغات محصولات مالی و خدماتی که معمولا غلط و گمراه کننده می‌باشند، تبلیغات کریپتو را ممنوع کرد.

شرکت استلار در سال ۲۰۱۴ به عنوان فناوری پرداختی بر بستر پروتکل ریپل تاسیس شد، هرچند از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است. این شرکت در ماه جولای موفق به کسب تاییدیه Sharia (شریعة) در حوزه انتقال پول و توکنیزاسیون دارایی ها شد. این بدان معنا است که استلار قادر به گسترش اکوسیستم خود در مناطقی خواهد بود که اقدامات در حوزه خدمات مالی به تطابق با اصول مالی اسلامی نیاز دارد.

XML یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر در فهرست coinmarketcap می‌باشد و در حال حاضر با ۳ درصد افت نسبت به روز قبل معامله می‌شود.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا