اخبار عمومی

بازگشت تبلیغات ارزهای دیجیتال به فیسبوک

فیسبوک اعلام کرد در حال بازبینی ممنوعیت تبلیغات کریپتو در این شبکه اجتماعی می باشد.

به نظر می رسد که به جای حذف تبلیغات، فیسبوک تغییر و بازبینی در سیاست های تبلیغاتی کریپتوکارنسی بوجود آورده است، با این حال تبلیغات گزینه های باینری (شرط بندی روی قیمت ارز) و ICO ها همچنان ممنوع می باشد. فیسبوک در مورد سیاست جدید خود گفت:

ماه های گذشته بدنبال بهترین روش برای بازبینی سیاست تبلیغاتی خود بوده ایم، حال به برخی تبلیغات اجازه فعالیت می دهیم و بر روی ایمنی آنها نیز تحقیق می کنیم. ما سیاست های خود را بروز می کنیم تا به تبلیغات اجازه گسترش ارز دیجیتال و محتوای مرتبط را بدهیم. محتوای این تبلیغات از قبل تایید می شوند. تبلیغاتی را که به گزینه های باینری می پردازند و یا کوین های جدید پیشنهاد می کنند را ممنوع می کنیم. با این حال به کسب و کارها و خدمات ارز دیجیتال مانند اکسچنج ها اجازه تبلیغ می دهیم.

تاریخچه ممنوعیت تبلیغات

طبق گزارش CCN فیسبوک در ماه ژانویه تمام تبلیغات ارز دیجیتال را به دلیل کلاه برداری های ICO ها ممنوع کرد. این ممنوعیت زمانی اعلام شد که کلاه برداری ICO ها شایع شده بود و قانونگذارها هنوز سخت گیری های خود را شروع نکرده بودند. فیسبوک برای جلوگیری از تقلب و سرقت دارایی کاربران، این تصمیم را گرفت.

هنوز هم ممنوعیت‌های موجود در کریپتو باعث دلسرد شدن و بی میلی شرکت‌ها و بیزنس‌ها می‌شود. به گزارش CCN رهبران ارشد در صنعت مالی به دنبال سیاست‌های جدیدی هستند. در همین راستا گروه‌های جهانی فعال در حوزه کریپتوکارنسی که در روسیه و آسیا تشکیل شده بودند (گروه اوراسیا بلاکچین) از فیسبوک برای این ممنوعیت شکایت کردند.

 انگیزه های فیس بوک

هیچ کس با دلایل ممنوعیت تبلیغات فیسبوک قانع نشد. در اوایل سال ۲۰۱۸ گزارش شد که فیسبوک در حال توسعه بلاک چین خود می‌باشد. در پی این خبر مارک زاکربرگ بیان کرد، فیس بوک برای “اصلاح” خود بدنبال استفاده از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی های غیرمتمرکز آنهاست.

این شرکت همچنین برای راه اندازی بلاک چین خود با یکی از اعضای هیئت مدیره کوین‌بیس (Coinbase) همکاری می‌کند. فیسبوک هنوز بلاک چین یا سیاست تکنولوژی ارز دیجیتال راه ننداخته است.

بسیاری بر این باورند، این ممنوعیت بخشی از برنامه بزرگ فیسبوک بوده است تا در صورت راه اندازی بلاک چین خود از رقبا پیشی بگیرد.

ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال گوگل و توییتر

گوگل و توییتر نیز بدنبال ممنوعیت تبلیغات فیسبوک، تبلیغات ارز دیجیتال را ممنوع کردند.

حال باید ببینم آیا این غول ها که بیشتر درآمد خود را از تبلیغات بدست می‌آورند سیاست های تبلیغاتی خود را تغییر خواهند داد.  با این حال از آنجایی که قانونگذارها فعال تر شده اند و قوانین امنیتی را وضع و اعلام کردند، سردرگمی در مورد کسب و کارهای ارز دیجیتال و ICO ها کمتر خواهد شد.

منبع
ccn

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا