اخبار عمومی

خالق جاوا اسکریپت و مرورگر بریو: هودل (HODL) کنید!

برندن آیک سازنده‌ی مرورگر بریو، فایرفاکس و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به تازگی از شرکت London Letter که در زمینه تحقیقات روی ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، دعوت کرده است تا در شرکت بریو در سانفرانسیسکو با آنها مصاحبه ای داشته باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

در مصاحبه‌ی Candid، آیک در رابطه با چهار موضوع اصلی صحبت کرد: مرورگر بریو، توکن این مرورگر به نام BAT، سرمایه گذاران باهوشی که به جای فروش دارایی خود در بازار کاهشی آن را حفظ می‌کنند و این نکته که اگر BAT روی بلاک چین اتریوم با شکست ساختاری مواجه شود، چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد؟

برندن آیک، بریو و اقتصاد اینترنتی کنونی

شاید شما با نام او آشنایی نداشته باشید اما هر بار که در اینترنت به جستجو می‌پردازید، شما با تکنولوژی روبرو می‌شوید که توکن BAT و بنیان گذار مرورگر بریو آن را خلق کرده است.

برندن آیک برنامه نویس و موسس شرکت های مختلف در حوزه تکنولوژی، زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را ساخته است که در کنار HTML و CSS هسته‌ی اصلی و منبع قدرت اینترنت هستند. آیک همچنین بنیان گذار شرکت موزیلا به عنوان شرکت مادر و منبع باز مرورگر فایرفاکس است.

آیک در جهت توسعه‌ی مرورگر بریو و همچنین نرم افزار بریو از شغل خود در موزیلا استعفا داد. براساس بیانات این برنامه نویس، سیستم کسب درآمد اینترنت به بلوغ رسیده اما با مشکلاتی روبرو است. او پیشنهاد می‌دهد که سیستم اقتصاد مبتنی بر کاربر، از طریق توکن بت (BAT) جایگزین نیازمندی به جذب سرمایه توسط سایتها مانند Patreon و یا جایگزین تبادلات تبلیغات سنتی خواهد شد.

BAT یک توکن ERC۲۰ طراحی شده بر روی پلتفرم اتریوم است برای اینکه به عنوان یک حساب مبتنی بر کاربر در سیستم های شخصی و اصلاح شده ی تبلیغاتی و مشارکت های ناشناسانه اینترنت عمل کند.این سیستم می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم های قدیمی باشد.

آیک اذعان دارد که صنعت تبلیغات ۲۰۰ میلیارد دلاری اکنون به دلیل وسعت و مقیاس اینترنت، نا کارآمد است. ناشران و سایر وب سایت ها بر تبادل آگهی متکی هستند. این تبلیغات به دلیل حضور واسطه های گوناگون متحمل هزینه های گزافی می‌شود. او همچنین تاکید کرد که بدتر از این، توزیع کنندگان برجسته‌ی بدافزارها، کسانی که فضای تبلیغاتی ارزان می‌خرند و با ظاهر سازی و تبلیغات تقلبی از حسابها سواستفاده می‌کنند.

او اضافه کرد:

شما همچنین دچار سواستفاده از طریق تبلیغات کلاهبردارانه می‌شوید جایی که انتشار دهندگان تقلبی و یا رباتها سود تبلیغات را به یغما می برند.

مرورگر بریو به صورت پیش فرض ردیاب ها و کوکی های وبسایت ها را مسدود می‌کند. از همین روی به کاربران اجازه می‌دهد تا تولید کننده‌ی محتوا و انتشار دهنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب و مبلغ مد نظر را  از طریق توکن BAT به ایشان پرداخت کنند. نرم افزار بریو همچنین قابلیت هایی هایی را گسترش می‌دهد که از طریق آن کاربر می‌تواند در فروش تبلیغات توسط بریو مشارکت داشته باشد.

براساس دستاوردهای تکنولوژیک آیک می‌توان گفت که مرورگر بریو و توکن BAT دارای این پتانسیل هستند تا اقتصاد اینترنت را برای همیشه بهتر و فضایی ایمن تر برای تمامی کاربران به وجود آورد.

از این برنامه نویس در رابطه با سقوط احتمالی بلاک چین اتریوم و پیامدهای آن برای توکن BAT پرسیده شد. او در پاسخ به این سوال گفت:

اگر این اتفاق بی افتد با هرج و مرج زیادی روبرو خواهیم شد و منظورم این است که این اتفاق ممکن است بیافتد. اما من اتریوم را در چنین شرایطی نمی‌بینم.

قیمت اتریوم در چند روز گذشته با کاهش زیادی روبرو بوده است و در هفته‌ی گذشته به پایین ترین حد خود در سال یعنی ۱۷۰ دلار رسید. این امر باعث نوعی بدبینی سرمایه گذاران نسبت با دو ارز دیجیتالی مهم بازار شده است(بیت کوین و اتریوم).

هنگامی که London Letter نظرات آیک را در رابطه با بازار کاهشی و آینده دو ارز دیجیتالی بیت کوین و BAT منتشر کرد؛ آیک گفت که او و تیمش شبیه به دیگر سرمایه گذاران هوشمند سرمایه خود را در این بازار کاهشی حفظ می‌کنند.

من فکر می‌کنم کسانی که به حوزه کریپتو اعتقاد دارند می‌بایست این وضعیت بازار را نادیده بگیرند.

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا