اخبار عمومی

سرانجام نشست G۲۰؛ نظارت هشیار بر ارزهای دیجیتال

اعضای G۲۰ در حال حاضر منتظر نشست ماه اکتبر برای بررسی استاندارد جهانی مبارزه با پولشویی AML در مورد ارز دیجیتال می‌باشند.

بر اساس بیانیه‌ای که منتشر شد، وزرای امور مالی و نمایندگان بانک های مرکزی G۲۰ نشستی را در آخر هفته برگزار کردند و بر موضع خود در مورد برنامه ای برای نظارت “هشیار” بر ارز دیجیتال دوباره تاکید کردند.

اعضای این گروه قبلا گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را فراخوانده بودند تا توضیح دهد چگونه استانداردهای موجود AML می‌تواند در عرض سه ماه برای ارز دیجیتال بکار رود. FATF یک نهاد میان دولتی است که برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریستی تشکیل شده است.

یکی از اعضای گروه G۲۰ اعلام کرد:

در حالیکه دارایی های کریپتو در این مرحله برای ثبات مالی جهانی خطری ندارد اما ما همچنان هشیار هستیم. ما تعهدات ماه مارس خود را در رابطه با اجرای استانداردهای FATF تکرار می‌کنیم و از FATF می‌خواهیم تا در اکتبر ۲۰۱۸ مشخص کند که چگونه استانداردهای آنها برای ارز دیجیتال بکار می‌رود.

طبق گزارشات قبلی، گروه G۲۰ در ماه مارس جهت اعمال فشار بیشتر برای قانونگذاری های جهانی در مورد این مشکل، از FATF درخواست تصویب استاندارد AML در خصوص ارز دیجیتال داشته است.

پیرو گزارش ماه فوریه که در آن اعلام شده بود این آژانس اقدامات ریزبینانه خود در خصوص پولشویی کریپتو را ارتقا خواهد داد، ماه گذشته در گزارشی بیان شد که FATF در حال برنامه ریزی برای توسعه قوانین الزامی AML برای اکسچنج های ارز دیجیتال در سراسر جهان می باشد.

اوایل هفته گذشته هیئت ثبات مالی FSB که متمرکز بر تحلیل و ارائه توصیه هایی به G۲۰ در خصوص سیستم مالی جهانی می‌باشد، چندین معیار کلیدی و مهم برای نظارت بر دارایی های کریپتو ارائه داد. این اقدام پاسخی به درخواست G۲۰ در ماه مارس امسال بوده است.

نظر شما چیست؟ آیا دنیای کریپتوکارنسی می‌تواند توسط دولت‌ها قانون گذاری شود؟

منبع
coindesk

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا