استخراج

با کارت گرافیکی (GPU) خود هم بازی کنید، هم ارز دیجیتال استخراج کنید!

بر اساس مشارکتی خلاقانه بین شرکت AsusTek و شرکت استارتاپ ماینینگ Quantumcloud، گیمر ها می توانند از طریق کارت گرافیکی (GPU) خود ارزهای دیجیتالی بدست آورند!

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

 در روز گذشته این دو شرکت اعلام کردند که با مشارکت یکدیگر کارت های گرافیکی تحت نام شرکت AsusTek تولید خواهند کرد که از طریق آن گیمرها به اپلیکیشن ماینینگ شرکت Quantumcloud متصل شده و ارزدیجیتالی خود را ماین کنند.

گیمرها قادر خواهند بود از طریق فرآیند ماینینگ که توسط پلتفرم مذکور با استفاده از قدرت GPU بیکار آنها انجام می پذیرد، درآمد کسب کنند. گیمرها همچنین می توانند ارزهای دیجیتالی بدست آورده را از طریق درگاه های پرداخت مانند PayPal یا WeChat به پول نقد تبدیل کند.

درآمد براساس درصد قدرت پردازش GPU که توسط کاربر در اختیار این شرکت قرار می گیرد محاسبه می شود، که اغلب  این قدرت پردازش هنگامی مورد استفاده عمل ماینینگ قرار می گیرد که این GPU در حال پردازش اعمال دیگری نیست.

 یکی از مهمترین مزایای این اتفاق حفاظت از حریم خصوصی کاربران از طریق GDPR است. در بخشی از این بیانیه در این راستا آمده است که:

به عنوان بخشی از وظایف خود برای محافظت از داده های کاربران، Quantumcloud با پیروی از قوانین GDPR راه اندازی شده و مشتریان نیازمند ثبت نام به طور جداگانه نیستند. در عوض، مشتریان از حساب PayPal یا WeChat موجود خود می توانند برای ورود و کسب درآمد حاصله خود استفاده کنند.

از سوی دیگر Quantumcloud اعلام کرده است که به کاربران اطمینان نمی دهد که از نرم افزار این شرکت حتما سود خواهند برد و درآمد بر اساس عملکرد بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. به همین ترتیب، درآمد حاصله براساس مقدار قدرت پردازش اختصاص یافته محاسبه می گردد.

بر خلاف ماینینگ بیت کوین که در آن پردازنده های پیشرفته ای به نام اسیک (ASIC) ها به علت دشواری محاسبات مورد استفاده  قرار می گیرند، به طورمعمول از GPU ها برای ماینینگ ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

 ماینرها برای کسب درآمد در گذشته یا باید به صورت فردی و یا با پیوستن به یک استخر ماینینگ این عمل را انجام می دادند. اما با توجه به روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال، ماینرها به دشواری می توانند از عهده چنین عملی برآیند. این تصویر با افزایش تعداد شرکت های ورشکسته ماینینگ به علت هزینه های عملیاتی بالا و فروش تجهیزات در بازار دست دوم فروشی ها توسط ماینرها، روز به روز ترسناک تر می شود.

علاوه بر تمامی این عوامل شرکت انویدیا Nvidia که یکی از بزرگترین تولید کننده تجهیزات سخت افزاری است در گزارش مالی سه ماهه سوم سال خود به این نکته اشاره کرد که کاهش قابل ملاحظه ای در حمایت از تراشه های GPU وجود دارد.

منبع
bitcoinnews

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا