مقالات عمومی

دلار جمینای (GUSD) به عنوان اولین استیبل کوین قانونی جهان عرضه شد

صرافی ارز دیجیتال جمینای که در سال ۲۰۱۴ توسط برادران کامرن و تایلر وینکلووس تشکیل شده است اعلام کرد که دلار جمینای (GUSD) را عرضه کرده است. GUSD یک استیبل کوین دارای پشتوانه دلار می‌باشد.

در وبسایت جمینای آمده است:

دلار جمینای اولین استیبل کوین قانونمند می‌باشد. این استیبل کوین ترکیبی از ارزش اعتباری و قیمت ثابت دلار آمریکا با فناوری بلاک چین و نظارت قانونگذاران آمریکایی است.

شما می توانید جمینای دلارها را به صورت ۱ به ۱ با دلار آمریکا در این صرافی معاوضه کنید. دلارهای جمینای می توانند در شبکه اتریوم مورد استفاده قرار گیرند. شرکت جمینای تراست (Gemini Trust) صادر کننده این استیل کوین هاست.

دلارهای پشتیبان دلار جمینای، در بانک آمریکایی نگهداری می شوند و واجد شرایط بیمه سپرده گذاری FDIC می باشد. FDIC پوشش بیمه سپرده گذاری فدرال آمریکا است که سرمایه صاحبان یا ذینفعان را تحت پوشش بیمه خود قرار داده است.

موجودی سپرده دلار آمریکا هر ماه توسط یک شرکت حسابرسی عمومی معتبر بررسی می شود تا برابری ۱:۱ دلار آمریکا و دلار جمینای را تایید کند. دلار جمینای یک توکن است که براساس استاندارد ERC۲۰ بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است.

دو تصویر زیر نحوه فرایند بدست آمدن دلار جمینای و دلار آمریکا را نشان می دهد:

دلار جمینی gusd چگونه کار می کندنحوه کارکرد دلار جمینی gusd (

طبق گزارشات، دلار آمریکا این صرافی در بانک State Street نگهداری خواهد شد و موجودی سپرده ماهانه توسط BPM حسابرسی خواهد شد. BPM یکی از شرکت های حسابداری در کالیفرنیاست که اطمینان حاصل می کند دلار آمریکا برای هر دلار جمینای در گردش می باشد.

جالب توجه است که استیبل کوین قانونی دیگری نیز جدیدا راه اندازی شده است. استارت آپ بلاک چین Paxos، استاندارد Paxos یا PAX را عرضه کرده است. همانند توکن GUSD، توکن PAX بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است به صورت ۱:۱ با دلار آمریکا تامین می‌شود. این توکن توسط شرکت Paxos Trust صادر شده است و توسط سرویس مالی سازمان نیویورک قانون گذاری و تایید شده است.

این دو استیبل کوین جدید با رقبای موجود مانند تتر(USDT)، دای (DAI) و (TrueUSD (TUSD رقابت خواهند کرد. در حال حاضر، تتر استیبل کوینی است که بیشترین معامله را دارد، اما به دو دلیل همیشه بحث هایی بر سر آن وجود داشته است. در جامعه کریپتو نگرانی وجود دارد که تتر به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود (از آنجایی که تتر حاضر به افشای نام بانكی كه دلار آمريكا را در آن نگه می دارد نمی شود، این نگرانی باقی خواهد ماند) و همچنین این نگرانی وجود دارد که تتر برای دستکاری بازار استفاده می‌شود.

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا