اخبار آلتکویناطلاعیه صرافی

هشدار در رابطه با سود پرداختی اکسچنج ژاپنی GMO به کاربران

اکسچنج شرکت GMO چهار ارز دیجیتالی را به برنامه‌ی وام خود اضافه کرد. در این برنامه کاربران، ارزهای دیجیتالی خود را به این اکسچنج قرض می‌دهند و سود دریافت می‌کنند. این برنامه ابتدا در ماه گذشته فقط برای بیت کوین راه اندازی شده بود ولی در حال حاضر کاربران می‌توانند از ارزهای دیجیتالی بیت کوین کش، اتر، لایت کوین و ریپل در این برنامه استفاده کنند.

کاربران بایستی در بازه زمانی ۹ تا ۲۳ می برای شرکت در این برنامه درخواست دهند. اگر متقاضیان بیشتر از تعداد مورد نیاز این شرکت باشد، شرکت از یک قرعه کشی برای انتخاب افرادی که از آن‌ها پول قرض خواهد گرفت، استفاده خواهد کرد. ارزهای هدف در حال حاضر بیت کوین کش ، اتر ، لایت کوین و ریپل هستند.

قرض دادن

کاربران می‌توانند ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ اتر، ۵۰ تا ۵۰۰ بیت کوین کش ، ۳۰۰ تا ۳۰۰ لایت کوین، ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱ میلیون ریپل از سرمایه خود را در این برنامه استفاده بکنند. بعد از ۱۵۰ روز ارزهای دریافتی به صاحبان آن‌ها باز خواهد گشت. در این برنامه اکسچنج متعهد می‌شود به مشتریان طبق لیست زیر سود بدهد.

  1. به ازای هر ۱۰۰ اتر، میزان ۲.۰۴۱ اتر
  2. به ازای هر ۵۰ بیت کوین کش، میزان ۱.۰۲ بیت کوین کش
  3. به ازای هر ۳۰۰ لایت کوین، میزان ۶.۱۲ لایت کوین
  4. به ازای هر ۱۰۰,۰۰۰ ریپل، میزان ۲۰۴۱.۹۸ ریپل

 GMO Coin یکی از اکسچنج‌های ارزهای رمزنگاری شده دارای مجوز در ژاپن است. کمپانی GMO اخیرا گزارش‌های مالی GMO Coin را منتشر کرده است که نشان می‌دهد زیان عملیاتی این شرکت در ۴ ماهه اول امسال به میزان ۷۶۰ میلیون ین بوده است که این مقدار نسبت به ۴ ماهه قبلی ۵۶۰ میلیون ین افزایش داشته است. این شرکت تاکنون میزان ۹۰۶ بیت‌ کوین و ۵۳۷ بیت کوین کش استخراج کرده است.

هشدار: طبق بررسی‌های انجام شده توسط تیم میهن بلاکچین، شرکت GMO در رابطه با اینکه می‌خواهد با این کوین‌های دریافتی چگونه کسب درآمد کند، هیچ توضیحی نداده است. یکی از روش‌های کسب درآمد در ارزهای رمزنگاری شده استخراج (ماینینگ) است که اگر استخراج به روش POS باشد، داشتن تعداد بیشتر کوین مورد استخراج، درآمد بیشتری را به دنبال دارد. با توجه به اینکه هیچ کدام از کوین‌های مذکور (بیت کوین، بیت کوین کش، اتر، لایت کوین و ریپل) در حال حاضر برای ماینینگ از این پروتکل استفاده نمی‌کنند، پس امکان کسب درآمد از این طریق وجود ندارد. از طرفی گذاشتن ارزهای دیجیتالی در اکسچنج‌ها، ریسک‌های خاص خود را دارد. ممکن است یک اکسچنج قوانینی در رابطه با ممنوعیت کاربران یک کشور خاص، برای استفاده از سرویس‌هایش اعمال کند. مانند اکسچنج‌ها Bittrex که دیگر به کاربران ایرانی‌ سرویس نمی‌دهند و سرمایه کاربران در این سایت بلوکه شده است. همچنین احتمال کلاهبرداری توسط اکسچنج‌ها یا هک آن‌ها و از دست رفتن سرمایه کاربران وجود دارد. بنابراین هر زمان که می‌خواهید سرمایه خود را در اکسچنج‌ها قرار دهید جوانب و خطرات احتمالی آن را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا