اخبار عمومی

ورود گلدمن ساکس، غول بزرگ سرمایه‌گذاری به دنیای ارزهای دیجیتال!

گلدمن ساکس، گروه بزرگ بانکداری و سرمایه‌گذاری در آمریکا است و در این مدت اخبار مثبت و منفی زیادی در حوزه کریپتوکارنسی از این غول سرمایه‌گذاری به گوش رسیده است. ۲۰ ژوئن، مدیر عامل اجرایی گلدمن ساکس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که این گروه بانکداری و سرمایه‌گذاری آمریکایی در حال بررسی تجارت ارزهای دیجیتال است.

دیوید سولومون، مدیر گلدمن ساکس اظهار داشت که این شرکت در حال حاضر برای فعالیت در این حوزه بسیار محتاطانه عمل می‌کند. سولومون عقیده دارد هدف و سیاست کلی این مجموعه، سازگاری با محیط زیست در عین پیشرفت بیزنس خود است.

اما دیروز برای اولین بار، مدیر عامل گلدمن ساکس موضع مثبت خود را راجع به ارزهای دیجیتال تایید کرد و ادعا کرد احتمالا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می‌تواند مشابه پول فیات که جایگزین طلا و نقره شده است، جایگزین شوند.

واضح است که موضع گلدمن ساکس نسبت به این تکنولوژی تغییر کرده‌است چرا که دارایی‌های دیجیتال روز به روز محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند. گلدمن ساکس در سال ۲۰۱۴ عنوان کرده بود که بیت کوین به عنوان یک ارز شناخته نمی‌شود، در حالی که سه سال بعد شرکت دوباره اعلام کرد که نادیده گرفتن بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر برای سرمایه گذاران سازمانی مشکل تر شده‌است. در دسامبر سال گذشته، حتی شایعاتی مبنی بر باز کردن یک پلتفرم تجاری برای این زمینه توسط این شرکت به گوش رسیده شد. در حالی که شرکت شایعات را در اوایل سال ۲۰۱۸ رد کرد، مواضع کلی شرکت نسبت به کریپتوکارنسی نرم‌تر شد و نهایتا در ماه می، اعلام شد که طرح‌هایی برای شروع تجارت در دنیای ارزهای رمزنگاری شده ایجاد شده است.

با توجه به گزارش نسبتا متفاوت مدیر گلدمن ساکس با بلومبرگ و نگاهی کلی به روند تغییر سیاست‌های این مجموعه، به نظر می‌رسد که باید کم کم منتظر ورود این غول بزرگ سرمایه‌گذاری به ارزهای دیجیتال باشیم.

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا