اخبار عمومیاطلاعیه صرافی

رفع ممنوعیت تبلیغات کریپتو؛ گوگل در نهایت مجبور به عقب نشینی شد!

گوگل از ماه اکتبر به ممنوعیت تبلیغات مرتبط با کریپتو پایان خواهد داد و به صرافی های کریپتو قانونمند در آمریکا و ژاپن اجازه تبلیغات می‌دهد.

گوگل در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد که خدمات مالی مرتبط با سیاست تبلیغات خود را به روز رسانی کرده است تا مانع از تبلیغات مرتبط با کریپتو شود. این ممنوعیت شامل تبلیغات مرتبط با ICO ها، کیف پول های کریپتو، مشاوره معاملات کریپتو و حتی کلاس های برنامه نویسی کریپتو بود. شرکت های کریپتو اجازه نداشتند که از طریق سرویس تبلیغاتی گوگل، تبلیغات کنند. این ممنوعیت از ماه ژوئن ۲۰۱۸ اعمال شد.

در آن زمان اسکات اسپنسر رییس بخش تبلیغات پایدار گوگل بیان کرد:

ما گوی جادویی نداریم که با آن آینده ارز دیجیتال را ببینیم، اما به قدر کافی شاهد آسیب به مشتریان بودیم و تصمیم گرفتیم با احتیاط بیشتری در این حوزه پیش برویم.

کاری که گوگل تصمیم به انجام آن داشت پیروی از اقدامات فیسبوک بود که در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸، تمام تبلیغات مرتبط با کریپتو را ممنوع کرد. تبلیغاتی که سیاست ها و قوانین را نقض کردند نه تنها از برنامه فیسبوک حذف شدند، بلکه در سایر برنامه هایی که فیسبوک اجازه تبلیغات می‌داد نیز ممنوع شدند. این برنامه ها شامل اینستاگرام و شبکه تبلیغاتی خود فیسبوک به اسم شبکه مخاطبان یا Audience Network است که در برنامه های شخص ثالث تبلیغات انجام می‌دهد.

گوگل تغییر قوانین و سیاست ها را بدین گونه شرح داد:

 قوانین و سیاست های تبلیغاتی گوگل در خصوص خدمات و محصولات مالی در ماه اکتبر به روز رسانی خواهد شد تا به صرافی های قانونمند ارز دیجیتال در ژاپن و آمریکا اجازه تبلیغات داده شود. تبلیغ کنندگان باید توسط گوگل تایید شوند. پس از انتشار قوانین به روز رسانی شده، تبلیغ کنندگان قادر خواهند بود برای دریافت تاییدیه از جانب گوگل اقدام کنند. این قوانین به طور جهانی برای تمام حساب های کاربری که محصولات کریپتو را تبلیغ می‌کنند اعمال خواهد شد.

این قوانین جدید برای تبلیغ کنندگان سراسر جهان اجرا می‌شود اما تبلیغات فقط در آمریکا و ژاپن قابل انجام است. به نظر می‌رسد که گوگل در خصوص تبلیغات مرتبط با کریپتو بار دیگر از فیسبوک کپی برداری می‌کند. در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸، فیسبوک اعلام کرد که ممنوعیت تبلیغات کریپتو را کنار گذاشته است و از آن تاریخ به تبلیغاتی که ارزهای دیجیتال و محتوای مرتبط با آن را تبلیغ می‌کنند اجازه فعالیت می‌دهد. اما هم چنان تبلیغات ICO ها و گزینه های باینری ممنوع می‌باشد.

منبع
cryptoglobe

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا