اخبار آلتکویناخبار عمومیاطلاعیه صرافی

ممنوعیت تبلیغات، راهکار گوگل برای عقب نماندن از رقبای بلاکچینی!

سرگئی برین یکی از بنیانگذاران گوگل مدعی است، این غول تکنولوژی نتوانسته در زمینه فناوری بلاک چین پیشرو باشد. بسیاری بلاک چین را انقلاب بزرگ تکنولوژی می‌نامند.

سرگئی برین ریئس فعلی شرکت گوگل اعلام کرد که این شرکت فرصت طلایی پیشرو بودن در فناوری بلاک چین را از دست داده است. وی در کنفرانس مربوط به بلاک چین در مراکش گفت:

راستش را بخواهید ما فرصت حضور در این فناوری بسیار پیشرفته را از دست داده‌ایم.

البته سرگئی در ادامه افزود گوگل اجازه نمی دهد این فرصت به سادگی از دست برود. گوگل X در حال حاضر بر روی فناوری بلاک چین کار می‌کند. گوگل X مجموعه تحقیق و توسعه نیمه مخفی گوگل می‌باشد. برین همچنین ادامه داد:

آینده با تحقیق بر روی ایده های دور از ذهن و واقعی کردن آنها شکل می‌گیرد. در واقع این کاری است که گوگل X انجام می‌دهد.

برین اعتراف کرد که درباره فناوری بلاک چین یا ارزهای دیجیتال اطلاعات زیادی ندارد اما با کامپیوتر گیمینگ پسرش، اتریوم استخراج کرده است. وی افزود:

حتی اگر در این زمینه اقدامی نکرده باشیم، با فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال غریبه نیستم.

گوگل اوایل امسال بیانیه‌ای با این مضمون منتشر کرد که تبلیغات ارز دیجیتال دیگر امکان حضور در تمام پلتفرم های گوگل را نخواهد داشت. تبلیغات ICOها، صرافی‌های دیجیتال، خدمات کیف پول و غیره ممنوع شدند. فیلیپ نان، مدیر عامل شرکت بلکمور گروپ (Blackmore Group) بیان کرد این اقدام گوگل ریاکارانه است. وی افزود:

متوجه هستم که فیسبوک و گوگل تحت فشار قانونی زیادی قرار دارند. آنها باید مطالبی که کاربران با آن سروکار دارند را ساماندهی کنند. اما آنها هم چنان سایت های شرط بندی و سایر امور غیراخلاقی را تبلیغ می‌کنند.

فیلیپ نان هم چنین معتقد است این ممنوعیت اقدام موثری است تا جلوی رقیبان آینده گوگل را بگیرد. وی در رابطه با این موضوع که گوگل بر روی پروژه های بلاک چین خود کار می‌کند، گفت:

به نظرم ممنوعیت تبلیغات به این دلیل بود تا آنها برنامه های بالقوه خود را پیش ببرند و ارز دیجیتال خود را به بازار معرفی کنند. پس حذف دیگر تبلیغات کریپتو به آنها اجازه می‌دهد تا این کار را خودشان انجام دهند.

اگرچه گوگل تا به امروز در فناوری بسیار پیشرفته بلاک چین حضور نداشته، با این حال انتظار می‌رود که بتواند جسورانه در این راه قدم برداشته و به جلو حرکت کند.

نظر شما چیست؟ آیا گوگل برای رسیدن به اهداف خود تبلیغات را ممنوع کرده است؟

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا