اخبار آلتکویناخبار بلاکچیناخبار عمومی

گوگل در تلاش برای حذف اپلیکیشن های مخرب کریپتوکارنسی از Play Store

بسیاری از برنامه‌های کاربردی در گوگل استور اپلیکیشن‌ های مخرب بوده و از این طریق کلاه برداری می‌کنند. هرچه تعداد پلت‌فرم‌های ارزهای رمزنگاری‌شده بیشتر می شود، تخلف و دزدی هویت بیشتر صورت می‌گیرد. شرکت گوگل هم از این موضوع مستثنا نیست و در حال تجربه بسیاری از این موارد می‌باشد.

پژوهشگر لوکاس استفانکو، پس از تحقیقات در مورد محیط آنلاین، مجموعه‌ای از برنامه‌های مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده که جعلی‌اند و بعد از نسخه اصلی طراحی شده‌اند، پیدا کرده‌است. یکی از آن‌ها MyEtherWallet است که قصد دزدیدن کلید خصوصی و خالی کردن پول از حساب شما را داشت. خوشبختانه در طول چهار روزی که این اپلیکیشن در دسترس بود، هیچ کاربری از آن استفاده نکرد.
تعداد زیادی از این برنامه‌ها زمانیکه نرم‌افزارهای مخرب توانستند داده‌های گوگل را به دست بگیرند و اطلاعات زیادی را هک کنند و باعث آلوده شدن سیستم شوند، به وجود آمد. در سال ۲۰۱۸ این سومین اپلیکیشن تقلبی بود که در گوگل پلی‌ استور قابل دسترس بود.
متاسفانه در ژانویه ۲۰۱۸ حدود ۵۰۰ کاربر برنامه تقلبی دیگری با عنوان MyEtherWallet را پیش از حدف آن توسط تیم گوگل، دانلود کردند. تحلیلگران معتقدند که این برنامه در مقایسه با نسخه تقلبی قبلی، قابلیت این را داشت تا تعداد کاربران بیشتری را به خود جذب کند.

Troy Mursch اظهار دارد گوگل سیاستی ایجاد نکرده که مانع از ایجاد محیطی برای این تخلفات شود. او در توییت خودر اشاره کرد:

مدیریت نادرست گوگل، فقط انگیزه بیشتری برای طراحی برنامه‌هایی این چنینی ایجاد می‌کند.  

امسال، اپل هم با این مشکل روبرو شد. اپلیکیشن sketchy Calendar که برنامه‌ای مرتبط با کریپتوکارنسی است در اپل‌استور در دسترس قرار گرفت. این برنامه با وجود اینکه سیاست های اپل از چنین نرم‌افزارهایی پشتیبانی نمی‌کند، منتشر شد.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات سایبری RiskIQ، تعداد ۶۶۱ برنامه غیر مجاز و غیرقانونی مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده در حدود ۲۰ فروشگاه، مانند پلی استور و اپ‌استور افزوده شده است. گوگل برای مبارزه با چنین مواردی در سال ۲۰۱۷ یک ویژگی امنیتی را به پلی استور خود اضافه کرد، که با اطمینان تضمین می‌کند که برنامه‌های دانلود شده ایمن هستند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این سیستم درست کار نمی‌کند. امیدواریم که گوگل اقدامات جدی تری در ارتباط با اینگونه برنامه‌های مخرب انجام دهد.

منبع
coindoo

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
2 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین محبوب ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا