اخبار بلاکچین

هک مودم های وای فای برای استخراج ارزهای دیجیتالی

محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته‌اند که هکرها با نصب برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتالی به تعداد زیادی از مودم‌های روتر اینترنت وای فای میکروتک حمله کرده اند و باعث هک مودم های فراوانی شده اند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!

تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!

همین الان شروع کن

به نقل از وب سایت hackernews، با توجه به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و همچنین توسعه روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در سراسر جهان، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب‌های کاربری و دستگاه‌های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آن‌ها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلتفرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

حالا پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری با نصب یک نرم‌افزار و اپلیکیشن برای استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده برروی مودم و روترهای اینترنت بی‌سیم وای فای برند میکروتک (Mikrotik) توانسته‌اند به دستگاه‌های الکترونیکی و حساب‌های کاربری قربانیان موردنظر دسترسی یافته و اقدام به کسب ارزهای دیجیتالی کنند.

تحلیلگران تکنولوژی بر این باورند که بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه روتر وای فای میکروتک تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته است که به خاطر وجود یک حفره امنیتی و آسیب پذیری امنیتی بوده است.

این آسیب‌پذیری که وین باکس (Winbox) نام دارد، در ماه آوریل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی کشف شد و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را داده تا به حساب‌های کاربری قربانیان دسترسی پیدا کنند و به کسب و استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بپردازند.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی درتلاشند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

یکی از نشانه‌هایی که به کاربران کمک می‌کند تا زودتر متوجه شوند رایانه‌شان هدف مجرمان سایبری برای استخراج بیت کوین قرار گرفته، آن است که رایانه آن‌ها در مدت زمان کوتاهی و به طور کاملا ناگهانی داغ کرده و پردازنده آن به شدت مشغول پردازش است، در حالی که کاربران برنامه سنگینی را اجرا نکرده‌اند.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا