اخبار بیت کوین

بیت کوین ۳۰۰۰ دلاری یا ۵۰۰۰۰ دلاری؛ تحلیلگران تکنیکال چه نظری دارند؟

تقریبا می توان گفت که بیت کوین (BTC) در چند هفته گذشته هیچ عملکرد چشمگیری نداشته است. به نظر می رسد که در چند روز آینده تصمیماتی در رابطه با نحوه عملکرد بیت کوین در ماه های آتی اتخاذ شود. این ارز دیجیتال تاکنون عملکرد خوبی برای حفظ ارزش خود بالاتر از ۶۰۰۰ دلار داشته است اما یکبار از این قیمت پایین تر آمد و هیچ جای تعجب نیست که این کاهش دوباره تجربه شود. لازم به ذکر است که چنین اتفاقی حتما عواقبی برای بیت کوین به همراه خواهد داشت. اگر بیت کوین به کمتر از ۶۰۰۰ دلار سقوط کند و در همین و ضعیت کاهشی باقی بماند یک روند نزولی دیگر را برای کلیه ارزهای دیجیتال بهمراه خواهد داشت.

قیمت بیت کوین با توجه به نمودار بالا که نشانگر روند بلندمدت و ماهانه بیت کوین/دلار است و همچنین نشان می دهد که برای ایجاد یک بازار صعودی بلندمدت بیت کوین باید ماهانه بالاتر از ۶۰۰۰ دلار باشد. اگر این ارز دیجیتال ذره ذره کاهش یابد و به کمتر از ۶ هزار دلار برسد، ساختار بازار را شکست خواهد داد و می توان انتظار داشت که بیت کوین حتی به ارزش ۳۰۰۰ دلار یا کمتر نیز برسد. از سوی دیگر، اگر تا پایان ماه جون بیت کوین بتواند قیمت خود را بر روی ۶۰۰۰ دلار و یا بیشتر حفظ کند در نتیجه می توان انتظار آغاز یک بازار صعودی را داشت و پیش بینی می شود که بر اساس این نظریه تا سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین به ۵۰۰۰۰ دلار برسد.

با توجه به تمامی اتفاقاتی که در عرصه بلاک چین و ارزهای دیجیتال اتفاق می افتد گمان نمی رود که بیت کوین(BTC) یک بازار نزولی طولانی مدت را تجربه کند. نشانگر برگشت ارزش واقعی هر دارایی مالی، فاکتور خوبی است. این موضوع برای تمام بازارها به غیر از املاک، بازار بورس و کالاهایی نظیر نفت و طلا صادق است. در مورد بیت کوین (BTC) ارزش ذاتی این ارز دیجیتال بسته به هزینه های ماینینگ دارد. برای تعیین اینکه چه زمانی می‌توان انتظار معکوس شدن روند را داشت، باید میانگین هزینه استخراج هر بیت کوین را در نظر بگیربم. با توجه به این که هزینه استخراج در هر کشوری متفاوت با دیگری است بنابراین میانگین هزینه حاصل از هر بیت کوین (BTC) برابر با ۶۰۰۰ دلار است یعنی دقیقا نقطه ای که اکنون قیمت بیت کوین در آن قرار دارد.

قیمت بیت کوین 1باید توجه داشته باشید که در این نقطه قیمت بیت کوین/دلار به طور عمده توسط نهنگ ها تحت تاثیر قرار می گیرد. حجم  تراکنش ها کم است و معاملات ناچیز است. از همین روی نهنگ ها می توانند با کاهش قیمت بیت کوین (BTC) به زودی قیمت آن را به میزان ۶۰۰۰ دلار افزایش دهند تا سرمایه گذاری های طولانی مدت آنها سودآور باقی بماند. همین امر برای برخی از صرافی های بزرگ که در گذشته با ایجاد سفارشات خرید جعلی قیمت ها را افزایش می دادند نیز صادق است. از همین روی تمام افرادی که توانایی اثر گذاری و یا به نحوی دستکاری در قیمت را دارند تلاش می کنند تا این بازار نزولی دوام نیاورد. اما باید توجه داشت که با ورود سرمایه گذاران سازمانی عوامل دیگری به این بازی اضافه خواهند شد.

به عنوان مثال، افراد تاثیرگذار بازار می توانند این امکان را فراهم کنند، برای مدت زمان معینی قیمت به زیر ۶۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند تا این احساس غلط را ایجاد کنند که این ارز دیجیتال در حال سقوط است. به محض اینکه افرادی که باعث کاهش قیمت می‌شوند یا همان خرس های بازار در موضع فروش های استقراضی به دام افتاده اند، قیمت ها را به شرایط قبل پامپ می‌کنند(افزایش می دهند) تا آن ها را از موضع خود خارج کنند. ما بارها در گذشته شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی بوده ایم. درست است که افراد تاثیرگذار در بازار تا زمانی که اهداف خود را محقق کنند می توانند قیمت ها را تا حدودی کاهش دهند، اما برای سرمایه گذاران بلند مدت که چشم اندازی ۵ الی ۱۰ ساله دارند این گونه فعالیت ها تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

به نظر شما قیمت بیت کوین در کدام نقطه ثابت می شود؟

منبع
cryptodaily

نوشته های مشابه

اشتراک
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا